در عملیات مشترک یگان محیط زیست گلستان و تهران عاملین شکار غیرمجاز دو مرال و پنج قرقاول دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز مرال در مناطق جنگلی شهرستان کردکوی و اختفای لاشه شکار در کردکوی و انتقال بخشی از لاشه به تهران، نیروهای یگان محیط زیست استان های گلستان و تهران طی هماهنگی با یکدیگر به بررسی موضوع پرداخته و در این رابطه دو خانه در روستای بالاجاده کردکوی و یک خانه در تهران شناسایی شد.

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست استان های تهران و گلستان بصورت هماهنگ با یکدیگر موضوع را با مقامات قضایی درمیان گذاشته و پس از اخذ نیابت قضایی و مجوز ورود به منزل، بصورت همزمان به همراه مامورین پلیس امنیت هر سه مکان در تهران و کردکوی را مورد بازرسی قرار دادند.

در بازرسی از دو خانه در روستای بالاجاده کردکوی مقداری از لاشه متعلق به دو مرال، لاشه ۴ قرقاول و یک طاقه قرقاول تاکسیدرمی شده به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دارای جواز کشف و صورتجلسه تخلف در محل تنظیم شد.

نقی میرزاکریمی فرمانده یگان محیط زیست استان تهران نیز در این باره گفت: در جریان بازرسی از یک خانه در شهر تهران حدود بیست کیلوگرم گوشت شکار، یک جمجمه و شاخ مرال و یک اسلحه گلوله زنی غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط شد.

متهم دستگیر شده در تهران ادعا دارد که گوشت های کشف شده متعلق به کل وحشی است اما شواهد و تحقیقات نشان می دهد گوشت ها متعلق به دو مرالی است که در مناطق جنگلی شهرستان کردکوی شکار شده است.

بنابراین گوشت های کشف شده جهت انجام آزمایش و تعیین دقیق گونه جانوری شکار شده به آزمایشگاه ارسال خواهند شد.

در این رابطه سه متهم که از شکارچیانی بودند که سابقه شکار غیرمجاز و دستگیر شدن توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان را در سال های قبل در مناطق استان گلستان داشتند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک مرال معادل ۳۵۰ میلیون ریال و جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قرقاول معادل ۴ میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ ۷۰۲ میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

در مورد اسلحه قاچاق کشف شده در تهران، بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+3
-1
  

8 دیدگاه

  1. زیتون می‌گوید:

    متخلفین باید از منطقه ای که این حیوانات هستن دور بشن……تبعید مادام العمر….. دوباره خیانت در امانت میکنن……

    پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 52

  2. کفتار زخمی می‌گوید:

    اینها شکارچی نیستند مشتی ارازل و اوباش هستند که طبیعت ایران را نابود کردند

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 27

  3. عقاب می‌گوید:

    شرم باد بر چنین انسان هایی
    و درود بر محیط بانان غیور
    به امید ایران بدون شکارچی

    پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 47

  4. سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

    دوستان دلسوز محیط زیست خسته نباشید

    داغ Thumb up 19 Thumb down 43

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    به امید خروج کلمه ننگین شکار از ادبیات فارسی و فرهنگ این جامعه که تبدیل به وصله ناجوری شده که آبروی ایران و ایرانی را در بین دیگر ملت ها بخطر می اندازد.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 31

    • شکارچی می‌گوید:

      دوست عزیز,اولا که شکار و شکارچی مختص ایران نیست .ثانیا در پاسخ به فرمایشات شما شاعر می فرماید :
      شبی در خواب دیدم محرمانه / عروسی تازه آوردم به خانه / چنین می گفت شیاد زمانه / شتر در خواب بیند پنبه دانه, گهی لف لف خورد گه دانه دانه

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 9

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>