عاملین شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی در اسفراین دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست اسفراین حین گشت زنی در منطقه شکار ممنوع غرب سالوک متوجه یک موتورسیکلت شده آن را متوقف نمودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین در این باره گفت: در بازرسی از این موتورسیکلت یک قبضه سلاح تک لول ساچمه زنی، دو عدد فشنگ و لاشه یک قوچ وحشی کشف و ضبط گردید.

روح اله لایق اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغرا به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه  و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+1
-57
  

10 دیدگاه

  1. جواد اکبرنژاد می‌گوید:

    از سازمان محیط زیست باید سوال بشه چه برنامه ای برای شکار درایران دارند اینکه فقط گفته بشه پروانه شکار صادر نمیشه که نشد برنامه ریزی باید از سازمان سوال بشه چه برنامه ای برای شکارچیان مجاز دارید چه طرح وبرنامه ای برای کاهش شکار غیر مجاز دارید مبحث شکار نیاز به یک برنامه ریزی و درایت علمی و جامع دارد

    پر طرفدار Thumb up 57 Thumb down 22

    • اریا می‌گوید:

      برنامه این هستش که بساط شکار جمع بشه و قانونی و غیر قانونی نداریم و این عمل کثیف با یک برنامه ریزی باید حذف شود.

      پر طرفدار Thumb up 98 Thumb down 57

      • شکارچی می‌گوید:

        دوست عزیز,مجبور شدم این شعر با مسمی را برای چندمین بار در پاسخ به عرایض جنابعالی تقدیم کنم.
        شبی در خواب دیدم محرمانه/عروسی تازه آوردم به خانه/چنین می گفت شیاد زمانه/شتر در خواب بیند پنبه دانه/گهی لف لف خورد گه دانه دانه

        پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 18

    • bavand می‌گوید:

      چه برنامه ای؟ مگه طرفیتی مونده. هر کی یک تفنگ خریده و مدعی است. منطقه ای که ۴۰۰ تا چهارپا داره و ۴۰۰۰ تا تفنگ به دست از دور و نزدیک، رو چطور باید جواز داد؟خانوادگی از پدربزرگ تا نوه به فتوحاتشون مفتخرن، و دنبال این ته مونده چند تا حیوان.

      پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 37

      • جواد اکبرنژاد می‌گوید:

        مسئله همین جاست چرا مخالفان شکار یقه شکارچی رو میگیرند چرا نمیرند یقه کسی راکه اسلحه بدستشان داد و فشنگ بدستشان داد را نمیگیرند

        پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 16

  2. ایمان می‌گوید:

    سپاس فراوان از محیط بانان گرامی
    از جمله کارهای پایه ای جهت کاهش شکار غیر مجاز، مصادره اسلحه متخلف به نفع دولت است.

    پر طرفدار Thumb up 62 Thumb down 43

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    به امید رسیدن جامعه به این سطح از درک، فرهنگ و آگاهی که دیگر در این عصر تمدن شکار جایگاهی ندارد. توقف هر گونه مجوز سلاح و پروانه صید و شکار را از مسئولین محترم خواستارم. ما پول خون حیات وحش مظلوممان را نمی خواهیم.

    داغ Thumb up 19 Thumb down 25

  4. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    هر چی شکارچی داره منفی میده

    داغ Thumb up 12 Thumb down 20

  5. میر شکار می‌گوید:

    میگم علم آگاهی مون کمه میگید نه .شکار چهارپا با پرنده فرق داره .سن چهارپا و جنسیتش در شکار تایین کنندست .به تعداد محدودی تا کنون مجوز براش صادر شده .موقع شکارش محیط بان با شماست اونا میگن کدوم رو بزنیدو … .۴۰۰ تا ۴۰۰۰ تا تفنگ بدست دیگه چه جور استدلالیه؟بله یبار دیگه میگم شکارچی رو از حقش محروم کنید .اونوقت پروانه چرای دام بدید تو مراتع بیخ گوش چهارپایان وحشی .گوسفند آلوده به طاعون نوشخوار کنندگان کوچک آبشخور مشترکش رو با کل و بز وحشی آلوده کنه اونوقت هزارتا هزارتا کل و بز وحشی بمیره .از طرفی کل علوفه اون منطقه رو گوسفندا بخورن برای کل و بز برای زمستون علوفه ای نمونه بعد دوستداران عزیز محیط زیست و محیط بانان در اقدامی انسان دوستانه براشون تو زمستون علوفه ببرن.نمیدونم باید به این چیزا خندید یا گریه کرد.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 12

    • جواد اکبرنژاد می‌گوید:

      احسنت حرف باید منطقی و علمی و منطبق با واقعیت باشه بسیاری از مردم فرق بین شکارچی مجاز با غیر مجاز را نمیدانند

      داغ Thumb up 13 Thumb down 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>