عامل شکار غیرمجاز ۹ خرگوش در چالدران به ۹۹ میلیون ریال جزای نقدی و شش ماه ممنوعیت حمل سلاح شکاری محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواسط مهرماه سال جاری نیروهای یگان محیط زیست چالدران حین گشت و کنترل در منطقه آزاد قره دره متوجه رد خون بر روی زمین شدند.

رئیس اداره محیط زیست چالدران در این باره گفت: محیط بانان به جست و جوی منطقه و حین دوربین کشی یک شکارچی متخلف را مشاهده نمودند.

خیری اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متهم وارد عمل شدند و شکارچی متخلف را پس از تعقیب و گریز فراوان دستگیر نمودند.

در بازرسی از این متخلف لاشه ۹ خرگوش وحشی، یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری چالدران، دادگاه بر اساس گزارش نیروهای محیط زیست، کشف لاشه خرگوش ها از خودروی متهم، اعترافات متهم و سایر محتویات پرونده بزه انتسابی به وی را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به مجازات های زیر محکوم نمود:

- پرداخت ۹۹ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس

- شش ماه ابطال پروانه حمل و توقیف اسلحه کشف شده از متهم


همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خرگوش وحشی معادل سه میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ ۲۷ میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

+54
-3
  

11 دیدگاه

  1. امیر امینی می‌گوید:

    همه روزه وقت پر ارزش محیط بانان کشور مصروف تعقیب این اجامر می شود . هزینه هنگفتی صرف می شود. با این جماعت شکارچی بایست با اشد توان رفتار شود . اینان منابع پر ارزش ما را به هدر می دهند . این لایحه ای که به تصویب رسید ،بسیار سست و نا کارآمد است . شکارچی مسبب نابودی طبیعت کشور است و بایست متناسب با عملش ، جزا ببیند . بایست دست محیط بان را باز بگذارند تا اینان را به محض تمرد از بین ببرند . اینان متعدی به کشور ما هستند و بایست مانند سایر متجاوزین به آب و خاک کشورمان کیفر شوند .
    تبلیغ و دفاع از شکار بایست جرم تلقی شوند . ٩ خرگوش بی دفاع و مفید کشورمان به دست ناپاک این فرد از بین رفتند و بعد از شش ماه دوباره تفنگ را به وی باز می گردانند تا به تجاوزش ادامه دهد.

    پر طرفدار Thumb up 126 Thumb down 68

    • aa می‌گوید:

      بعضی از این دوستان به اصطلاح طبیعت دوست ! کاملا بدون فکر و احساسی نظر می دهند !
      منتظر یک خبر شکار هستند تا کلا خشکسالی و داعش و جنگ یمن و … را هم به شکارچی ها نسبت دهند ،

      پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 18

    • ولاش گرین می‌گوید:

      آقای امیر امینی شما طوری درباره این خرگوشها نوشتی که آدم فکر میکنه چه خبره؟چندتا خرگوش بودن و فقط چندتا خرگوش.واقعا این جور نوشتن که به خاطر خرگوش اجازه میدین به خودتون توهین کنید به هم میهنامون واقعا خلاف انسانیت.نکنه خیال داری شکارچی رو بچسبونن سینه دیوار و تیربارون کنن؟

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 16

  2. جواد اکبرنژاد می‌گوید:

    اگر شکارچی عامل از بین رفتن طبیعت است پس نقش انهایی که زیستگاهها را نابود کردند انهایی که باعث شدند زمینهای کشاورزی تغییر کاربری پیدا کنند انهایی که باعث خشک شدن تالابها شدند انهایی که تفنگ قاچاق وارد کردند انهایی که به تفنگ قاچاق مجوز دادند انهایی که فشنگ توزیع میکنند وخیلی از عوامل دیگه چی میشه بسیاری از افرادی که صحبت میکنند یا از نطر علمی و دانش مشکل دارند یا نفعی میبرند

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 16

    • عشق طبیعت می‌گوید:

      عزیز تمام فرمایشات شما متین ولی به نظر شما تمام این اتفاقات و سوء مدیرتهایی که فرمودین دلیل شکار و گشتار غیر قانونی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      پس وجدان و قدرت تفکرمون چی میشه؟
      بی انصافیه بد سلیقه گی و بی لیاقتی یه عده ای مسئول نما رو ما توجیه خلاف و ویرانگری خودمون بکنیم.

      پر طرفدار Thumb up 56 Thumb down 30

      • جواد اکبرنژاد می‌گوید:

        شکار غیر مجاز پذیرفته شده نیست اما شکار مجاز باید پذیرفته بشه و برای ان برنامه ریزی درستی انجام داد برای روشن شدن وجدان وتفکر هم بایدفرهنگ سازی کرد واز دوران کودکی اموزش داد

        پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 11

  3. جمشید می‌گوید:

    با این کشتار بی حساب و کتاب، ازحیات وحش زیبای شمالغرب دشت مراکان چیزی باقی نمیماند.
    برای این هم ولایتی، دعای صحت و سلامتی دارم.!

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 25

  4. میر شکار می‌گوید:

    وقتی تفنگ آشغال ساخت کشور رو که ارزش ۵۰۰۰۰۰ تومان هم نداره خود دولت با کلی سهمیه بازی و مسخره بازی و تحت فشار قرار دادن ملت ۲ تا ۶٫۵ میلیون تومان میفروشه که بخاطر کم بودنش و سهمیه بودنش ۴تا۳۰ میلیون تو بازار آزاد به فروش میرسه خوب معلومه مردم میرن تفنگ قاچاق میخرن با کیفیت ساخت بهتر زیر ۲ میلیون تومن.اونوقت بدون مجوز هم میرن شکار .درد ما یکی دوتا نیست .بیشتر از ۲۰ ساله ایران تفنگ شکاری میسازه هنوز نواقص ساده ای که ۲۰ سال پیش داشته رو اصلاح نکرده.

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 14

  5. میر شکار می‌گوید:

    تفنگ نخجیر۳ کالیبر ۳۰۸ تو بازار آزاد الان ۳۰ تومن هست همونو به تعداد محدود سهمیه ای دادن ۶٫۵ میلیون.بله حرف دل ما زیاده .من میدونم چخبره .از این ناراحتم یک سری از دوستان این سایت ندونسته اظهار نظر میکنن و منکه جوابشون رو با مدرک و دلیل میدم نظراتم رو حذف میکنن.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  6. عقاب می‌گوید:

    خب یکی نیست به این حیوون بگه اخه لامصب یکی ،دوتا
    نگفتن که دیگه منطقه رو پاکسازی کن

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>