انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از کشتار بیرحمانه و نسل کشی پرندگان مهاجر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عدم نظارت مناسب بر بازار خرید و فروش پرندگان و بی توجهی به اجرای قوانین را از عوامل موثر کشتار پرندگان مهاجر دانست.

صید بی رویه پرندگان مهاجر وجهه بین المللی کشور را خدشه دار می کند

علی ابراهیمی در گفت و گو با خانه ملت، از کشتار و نسل کشی بی رحمانه پرندگان مهاجر انتقاد کرد و گفت: عدم نظارت مناسب بر بازار خرید و فروش پرندگان از عوامل موثر در کشتار پرندگان مهاجر است. متاسفانه به سبب عدم نظارت درست و اجرای قوانین وضعیت محیط زیست بحرانی بوده و بیشترین آسیب ها از این طریق متوجه محیط زیست کشور شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه صید بی رویه پرندگان مهاجر وجهه بین المللی کشور را خدشه دار می کند، افزود: قطع یک حلقه از زنجیره غذایی و نابودی گونه‌ها بر روی سفره ما به‌طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیر داشته و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی ضعف نظارت محیط زیست، نبود پاسگاه محیط بانی و کمبود محیط بان را در کشتار پرندگان مهاجر موثر دانست و گفت: سطح وسیع سواحل شمال و جنوب کشور محل تردد پرندگان مهاجر است و باید با استقرار نیرو در محل تردد پرندگان و تجهیز آنها به امکانات پیشرفته حفاظت از  پرندگان را تشدید کرد.

برای حفاظت از پرندگان مهاجر با خلاء قانونی روبرو نیستیم

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: می طلبد سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سایر سازمان‌های مرتبط با برنامه‌ریزی منسجم و منظم برنامه حفاظتی موثری را برای حفاظت از پرندگان مهاجر در دستور کار قرار دهد زیرا کشتار آنها شیوع بیماری هایی مانند فوق حاد پرندگان و انقراض نسل پرندگان را به دنبال دارد.

نماینده مردم شازند با بیان اینکه برای حفاظت از پرندگان مهاجر با خلاء قانونی روبرو نیستیم، افزود: در این رابطه باید فرهنگ سازی ها بیشتر شود. البته اگر سازمان حفاظت محیط زیست احساس می کند با خلاء قانونی مواجه بوده و نیاز به تصویب قوانین وجود دارد این موضوع را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند.

اگر مسئولان با متخلفان برخوردهای لازم را انجام ندهند از اهرم های قانونی برای برخورد با آنها استفاده خواهیم کرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه مسئولان محلی فریدونکنار برخورد و نظارت لازم را با شکارچیان و بازار خرید و فروش پرندگان ندارند، تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت های قانونی و قضایی موجود در استان مازندران برای برخورد با عاملان کشتار پرندگان مهاجر استفاده کرد.

به طور قطع اگر مسئولان با متخلفان برخوردهای لازم را در دستور کار قرار ندهند و از کنار این کار با بی تفاوتی بگذرند از اهرم های قانونی برای برخورد با آنها استفاده خواهیم کرد.

+145
0
  

8 دیدگاه

  1. جواد اکبرنژاد می‌گوید:

    سایت محترم دیدبان و دوستان توجه فرمایید در قضیه فریدونکنار یک نکته اساسی وجود دارد و ان این است که تالاب فریدونکنار تنها تالاب خصوصی در ایران است که کشاورزان زمینهای خود را اب می بندند و از تالاب حفاظت میکنند و به پرنده ها غذا میدهند و شکار میکنند نکته اینجاست چرا در تالاب فریندونکنار هر ساله پرنده ها بیشتر میشوند با توجه به وسعت کمی که دارد اما تالابهای وسیع ما روز به روز خشکتر میشوند و تعداد پرنده ها در انها کمتر میشود تنها مشکل فریدونکنار صید بیرویه پرندگان است که سازمان ها و ارگانهای مربوط باید نظارت کنند که به اندازه صید انجام گیرد پس دوستان تنها راه حل حفظ حیات وحش و توسعه پایدار و برخورد با شکارچیان غیر مجاز همین الگوی فریدونکنار است که خود مردم وجوامع محلی پرورش بدهند وخودشان جلوی شکارچیان غیر مجاز را بگیرند و حفاظت کنند و از طریق شکار مجاز زیر نظارت سازمان محیط زیست به اندازه از طبیعت برداشت کنند

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 21

  2. عقاب می‌گوید:

    متاسفانه مسئله محیط زیست در کشور ما برای مسئولین،امری پیش پا افتاده ای محسوب میشه،غافل از این که دست یابی به توسعه پایدار بدون محیط زیست امکان پذیر نیست..

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 4

  3. جمشید می‌گوید:

    بعد ازویرانی بصره و کر شدن گوش فلک.!!!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  4. رشید می‌گوید:

    نا زمانیکه خود محیط زیست در این کشتار منافعی دارد و جالبتر اینکه منطقه را محافظت میکند برای راحت صید کردن پرندگان .وحتی محیط بانان آرامش را برای صیادان برقرار میکند و بالانشینان استانی سود میبرند وضع بدتر میشود .همه مردم دیدند چه کسانی در این نسل کشی دست دارند .متاسفم برای همه

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

  5. علی می‌گوید:

    دولت مردان ما .اصلا به فکر اینده نیستن..صید بی رویه
    شکار بی رویه ..
    اگه مراکز پروش حیوانات زیاد باشه این مشکل پیش نمیاد مشکل اینکه مراکز پرورش نداریم ودرخواست زیاده.
    ولی اگه مزکر پروش وتوزیع باشه هیچ گاه مشکلات پیش نمیاد وپرندگان وحشی درامنیت بهتر رشد وتکثیر میشوند

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  6. عشق طبیعت می‌گوید:

    تو مطلبی که تسنیم منتشر کرده بود اشاره به استخدام فرزندان شکارچیان فریدون کناری در اداره محیط زیست میکرد.
    مطلب تاسف باری که در صورت حقیقت سپردن گوسفند به گرگه!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  7. محسن رزاقی می‌گوید:

    واقعا مسولینی که از پس یه فریدون کنار بر نیان باید عوض شوند.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 8

    • رشید می‌گوید:

      آقا محسن .کجای کاری برادر .محیط زیست مازندران خودش داره دامگاهداران را حمایت میکنه مگر مستندی که چندین بار هفته گذشته پخش شد را ندیدید.جایی که پسر دامگاه داران محیط بان باشند یعنی همه چیز را باهم میخورند .ای کاش تکرار مستند فریدونکنار را ببینی و بدانی جایی که دوست دشمن است یعنی چه ؟؟؟؟درست است همه مثل هم نیستند ولی بی ربط هم نیستند .موفق باشید

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>