از یک قاچاقچی حیات وحش در ایرانشهر ۱۳ هوبره و یک سارگپه کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حیات وحش اقدام به صید تعدادی هوبره و یک پرنده شکاری نموده و قصد دارد آنها را در ایرانشهر به فروش برساند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: نیروهای محیط زیست به عنوان خریدار و بصورت ناشناس با فروشنده وارد مذاکره شده و برای خرید هریک از هوبره ها به مبلغ هشتصد هزار تومان با وی به توافق رسیدند.

حمید ریگی اظهار داشت: محیط بانان پس از جلب اعتماد متخلف برای تبادل پرنده ها و پرداخت پول با وی قرار گذاشتند.

یکی از مامورین با لباس بلوچی در محل ملاقات حاضر شده و سایر نیروها در اطراف محل کمین نمودند.

پس از حضور فروشنده در محل، نیروهای محیط زیست از کمین خارج شده و قاچاقچی مربوطه را دستگیر نمودند.

در بازرسی از خودروی متهم ۱۳ عدد هوبره زنده کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به به مراجع قضایی معرفی گردید.

پرندگان کشف شده نیز که به دلیل شرایط نامناسب نگهداری دچار آسیب های متعددی شده اند جهت تیمار و مراقبت به اداره محیط زیست منتق شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین قاچاقچیان دستگیر شده علاوه بر جنبه کیفری جرم می بایست مبلغ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه و به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+33
-1
  

7 دیدگاه

  1. جواد اکبرنژاد می‌گوید:

    این افراد اگه قاچاق حیات وحش نکنند می روند قاچاق مواد مخدر میکنند یا قاچاق سوخت انجام میدهند بنابراین برای جلوگیری دو فاکتور باید در نظر گرفته شود یکی فرهنگ سازی و بالا رفتن اگاهی و دوم فقرزدایی و اشتغال زایی

    پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 10

  2. عقاب می‌گوید:

    امیدوارم دوستان دیگه از این کار زشت و وقیحانه در خروج غیر قانونی این گونه ارزشمند طرفداری نکنن

    داغ Thumb up 18 Thumb down 20

  3. مینالیزا می‌گوید:

    واقعا حمید ریگی یکی از باشرف ترین کارکنان و مدیران محیط زیست ایران است بدون تردید ،تشکر از آقای ریگی و مابقی همکارنشان که ما به بودن ایشان افتخار میکنیم

    داغ Thumb up 16 Thumb down 27

  4. عقاب شکاری می‌گوید:

    پرنده هارو که گرفتن دیگه چه ضرروزیانی به محیط زیست باید بده چه قانونیه دیگه

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 25

  5. مهدی - بست پرو می‌گوید:

    یک عده کلی زحمت میکشن بتونن ۵ تومن به سرمایشون اضافه کنن اونوقت اینا با فروش سهم طبیعت ملی به دیگران (دزدی از طبیعت) درآمدزایی می کنند.!!!
    خیلی خوبه که اینقدر جریمه شدند پول یک خونه رو باید بدن تا آزاد بشن که انشالله هیچوقت نشن.
    همش میگن اگر کار بود و … این حرف خیلی درسته اما قرار نیستش که اگر کار نبود همه دست به دزدی بزنن. اینطوری سنگ روی سنگ بند نمیشه!!

    داغ Thumb up 17 Thumb down 22

  6. خانقلی می‌گوید:

    سلام چه زحمتهای شبانه روزی که کشیده میشود که تعداد پرندگان یک ناحیه چند تا اضافه گردد به نظرمن باید به این متخلفین جریمه های زیست محیطی بدهند مثلا درشهرداری شهرشان چندین ماه به جمع اوری زباله مشغول شوند یا یکصد اصله درخت درمناطقی بکارند وابیاری کنند

    داغ Thumb up 5 Thumb down 15

  7. جمشید می‌گوید:

    از محیط بانان شریف بلوچ قدر دانم.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 14

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>