عامل شکار غیرمجاز یک گوسفند وحشی در شاهرود دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انجام تخلف شکار در منطقه پیرمیشی شاهوار، نیروهای محیط زیست شهرستان شاهرود مضوع را با مقام قضایی مطرح نمودند.

رییس اداره محیط زیست شاهرود در این باره گفت: محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی از ریاست محترم دادگاه بسطام با همکاری عوامل پاسگاه انتظامی مجن ساعت ۱۴ روز جمعه ۹۶/۹/۲۴ عازم روستای تاش شده و اقدام به بازرسی از منزل یک مظنون در این روستا نمودند.

علی اکبر قربانلو اظهار داشت: در بازرسی از این مکان حدود ۳ کیلوگرم گوشت گوسفند وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی، یک قبضه سلاح ساچمه زنی، ۶۱ تیر فشنگ ساچمه،۱۰ تیر فشنگ چهارپاره غیرمجاز و دو دستگاه دوربین شکاری کشف و توقیف گردید.

در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه  و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+1
-24
  

2 دیدگاه

  1. مینالیزا می‌گوید:

    با کلی مهمات و تجهیزات مشخص است که کار همیشگی دزدی و مفتخوری بوده و چون مثل غالب شکارکشان بزدل و آب زیر کاه بوده گیر نمی افتاده و همیشه جسته بوده ولی خوب الان دستگیر شده ،کلی جریمه باید پیاده بشه و اسلحه ش توقیف میشه تا جگرش حال بیاد

    پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 33

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    دولت باید تمام اسلحه را جمع کند.

    داغ Thumb up 6 Thumb down 15

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>