با وجود ممنوعیت شکار پرندگان در کشور اما بازار فریدونکنار داغ است !

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس پایان کشتار و نسل کشی پرندگان مهاجر در فریدونکنار را مستلزم برخورد قاطع و قانونی با متخلفان دانست.

فریده اولاد قباد در گفت و گو با خانه ملت، از کشتار بی رحمانه و صید بی رویه پرندگان مهاجر در فریدونکنار انتقاد کرد و گفت: بر اساس آخرین بررسی های جامع ملی و بین الملی، ایران در صدر کشورهای رکوردار کشتار پرندگان مهاجر در دنیا قرار گرفته و این فاجعه زیست محیطی به شدت وجهه بین الملی کشور را خدشه دار و از سویی ضربه ای سهمگین به اکوسیستم طبیعی وارد می کند و خسارات های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کشتار پرندگان مهاجر در فریدونکنار باید با برخورد قاطع قانونی با متخلفان صید و عرضه غیرمجاز پرندگان هر چه سریع تر پایان یابد، تصریح کرد: هر چند سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور شکار پرندگان وحشی را به دلیل انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و هرگونه نقل و انتقال و معامله پرندگان وحشی در سر تا سر کشور و همچنین معامله پرندگان وحشی را ممنوع کرده است اما متاسفانه بازار خرید و فروش پرندگان وحشی فریدونکار داغ است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه پرندگان مهاجر قربانی معیشت برخی می شوند، گفت: متاسفانه برخی به بهانه معیشت از شکار پرندگان مهاجر و شکارچیان حمایت می کنند و به صورت جدی نیاز است مسئولان محیط زیست و مسئولان قضایی فریدونکنار با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

اولادقباد ادامه داد: علاوه بر اینکه متخلفان با شکار پرندگان مهاجر به اکوسیستم ضربه می زنند موجبات انتشار ویرس و بیماری هایی مانند آنفلوآنزای فوق پرندگان را در جامعه فراهم می کنند.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست متولی حفاظت از حیات وحش و پرندگان است، تصریح کرد: این دستگاه باید با تعامل بین بخشی مسئولان و مردم فریدونکنار را نسبت به عواقب کشتار بی رحمانه پرندگان مهاجر آگاه کنند البته اگر برای برخورد با متخلفان و جلوگیری از صید بی رویه پرندگان مهاجر خلاء قانونی وجود دارد می طلبد دولت این موضوع را در قالب لایحه ای به مجلس ارائه کند.

+4
-2
  

15 دیدگاه

  1. همیار می‌گوید:

    بلایی بر سر طبیعت کشورمان اورده اند که جامعه ی جهانی مجبور به اعتراض شده است ! لعنت بر مافیای شکار در شمال کشور.

    داغ Thumb up 28 Thumb down 34

  2. عزرائیل می‌گوید:

    چی میگن اینا آخه اونجا مگه ایالت خودمختاره؟؟!!!
    دولت با این سازمان عریض و طویل محیط زیست چطور از پس یه عده کوچیک بر نمیاد خون اونا مگه رنگینتره اگه قانون اینه که شکار ممنوعه پس باید همجا ممنوع باشه استثناء هم نداره که راحت برن شکار این یه دهن کجی به دولت و تمام نهادهای محیط زیستی هستش!
    شجاعت و دیسپلین و کارآمدی و اقتدار چیز خوبیه دولت…

    پر طرفدار Thumb up 52 Thumb down 18

    • شکار و طبیعت قانونی می‌گوید:

      احسنت آقای عزرائیل.معلومه که اینها مافیا هستند و به جایی وصلند.وگرنه در بقیه جاهای ایران یک شکارچی را به خاطر یک کبک نقره داغ میکنند.

      پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 7

  3. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    تاکی این کشتار ادامه داره
    بابا یعنی هیشکی نمیتونه جلویی این ادما رو بگیره

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 7

  4. رشید می‌گوید:

    برای شما متاسفم که به این جنایت و نسل کشی که در دنیا بی همتاست شکار مینامید.شکار طبق قوانینی از طرف سازمان تخریب کننده محیط زیست وبهتر عرض کنم طبق اصولی و قانونی از جانب شکاربانی قدیم با بکارگیری انسانهایی با دانش از حیات وحش و محیط زیست پایه گذاری شد و ای کاش آن شکاربانی به قول شماها ارتقاء نمی یافت و هر کسی برای منافع خودش روی کار نمی آمد و نابودش نمیکرد ..افسوس که برای فریب مردم پشت میز و صندلیهایتان شعار میدهید جایی که محیط زیست و محیط بان و استانداری و فرمانداری و…….منفعت میبرند و جولان میدهند و همه از یک کاسه میخورند مگر میشود متوقفش کرد .متاسفم برای محیط زیست کشورم

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 10

  5. اینانلو می‌گوید:

    اتحاد دارن . امام جمعه و فرماندار پشتشون هست . معیشت خودشونو دارن تامین میکنن . مثل شما ها بیکار نیستن که . اینا شکار نکنند شکارچی های خارجی بیشتر شکار میکنند .یه سر به پیج های شکار خارجی بزنید حساب کار دستتون میاد . تا بوده همین بوده . نسلی هم منقرض نشده . دلواپسان گرامی

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 21

    • عقاب می‌گوید:

      خب اقای محترم کدوم شکار!!!!!!
      مگه عکسای کشتار پرنده ها رو ندیدی؟!!
      من اگه بودم میگفتم اینایی که زدین رو رها کنین ،همه پرنذه های تالاب برای شما،بس که زیاد بودن..

      داغ Thumb up 10 Thumb down 16

  6. مهدی می‌گوید:

    به نظرم سازمان به جتی دادن مجوز شکار باید همه اسلحه ها رو جمع کنه و هر کی خواست شکار کنه اسلحه به همراه یک محیطبان در اختیار شکارچی قرار بده تا هم شکارچی نظارت شده شکار انجام میده و هم محیطبان و شکارچی در کنار هم قرار می گیرند نه روبروی هم!!!

    داغ Thumb up 8 Thumb down 26

    • رشید می‌گوید:

      مهدی عزیز.۵برابر محیط بانانی که درحال حاضر داریم اگر استخدام کنند آنوقت میتوانند به مقدار استاندار محیط بان برسند/جسارت نباشه یک میلیون محیط بان فعلا بخاطر سیاستهای غلط سازمان خانه نشین هستند آنها نامشان شکارچیان قانونمند است .پیروز باشید

      پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 9

  7. kohgard می‌گوید:

    هرسال کلی انتقاد و جلسات بی حاصل و سخنرانی در جهت توقف این کشتار میشه واقعا چه حاصلی داره؟؟؟
    حالا که نمیشه جلوی این کشتار رو گرفت بهتره که مدیریت بشه
    حداقل سازمان براشون پروانه صادر کنه تا شکارچیای شهرهای دیگه هم بتونن ذینفع بشن و درآمد حاصله صرف خرید دانه و ساخت آبشخور و سایر مشکلات محیط زیست بشه .

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 8

  8. عقاب می‌گوید:

    دست در دست هم دهیم به مهر،میهن خویش را کنیم ویران،یعنی یکی نیس که جلوی این همه شکارچی غیرمجاز و نسل کشی پرندگان رو بگیره،چقدر ما عقبیم،واقعا تا کجا؟!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 9

  9. محسن رزاقی می‌گوید:

    صید در فریدون کنار، ننگی همچنان بر پیشانی ایران.
    سیاه چاله پرندگان مهاجر.

    داغ Thumb up 15 Thumb down 13

  10. امیر ( شکارچی قانونمند ) می‌گوید:

    با سلام
    اصلا فریدون کنار و بازارهای شمالی ربطی به ممنوعیت شکار پرندگان نداره ،، این ممنوعیت فقط از شکارچیان مجاز جلوگیری کرده که به صورت قانونی و کنترل شده اقدام به شکار پرنده می کنند
    غیر مجازها و محلی ها اتفاقا خرسند از این هستند که پروانه شکار پرنده داده نمیشه. آقایون سازمان م.ز جلوی قانون رو با قانون میگرند

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 7

  11. میر شکار می‌گوید:

    امان از این دوگانگی های سازمان محیط زیست .شکارچی قانونمند از حقش باید محروم بشه .شکارچی غیر مجاز با یدونه گنجشک باید دادگاهی و جریمه بشه .اونوقت تو فریدونکنار…. .هیهات.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>