از یک قاچاقچی حیات وحش در ایرانشهر ۲۴ هوبره کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حیات وحش اقدام به صید تعدادی هوبره و یک پرنده شکاری نموده و قصد دارد آنها را در ایرانشهر به فروش برساند نیروهای محیط زیست به تحقیق در این رابطه پرداختند.

فرمانده یگان زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: نیروهای محیط زیست در جریان تحقیقات خود مخفیگاه متهم را شناسایی نموده و با لباس مبدل بلوچی این مکان را زیر نظر گرفتند.

حمید ریگی اظهار داشت: پس از مدتی یک خودروی نیسان از مخفیگاه خارج شده و محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند.

مامورین خودروی مذکور را متوقف نموده و در بازرسی از داخل آن تعداد ۲۴ عدد هوبره زنده کشف و ضبط شد.

در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از انتقال خودرو به پارکینگ و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به به مراجع قضایی معرفی گردید.

پرندگان کشف شده به دلیل شرایط نامناسب نگهداری دچار آسیب های متعددی شده اند اما خوشبختانه همگی آنها زنده هستند و جهت تیمار و مراقبت به اداره محیط زیست منتقل شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین قاچاقچیای دستگیر شده علاوه بر جنبه کیفری جرم می بایست مبلغ ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه و به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+15
-1
  

5 دیدگاه

  1. جنگل بلوط می‌گوید:

    امیدوارم این تعداد زیاد هوبره که می تواند جمعیت یک ناحیه را منقرض کند، به حالت طبیعی و زندگی در حیات وحش برگردند.

    به هوبره مرغ بمب افکن هم می گویند، چون هنگام تعقیب توسط پرندگان شکاری به ارتفاع بالای آنها رفته و با مدفوع چسبناک روی آنها باعث چسبیدن بالهای پرنده شکاری شده و امکان تعقیب را از بین می برد.

    این پرنده کمیاب با میش مرغ و زاغ بور سه پرنده بسیار مهم ایران می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 2

  2. عقاب می‌گوید:

    جای خوشحالی برای کشف این محموله مهم وجای تاسف برای همچین انسانهایی
    جریمه بسیار مناسبی هست برای شکارچیان این پرنده زیبا

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 5

  3. نیروانا می‌گوید:

    سازمان محیط زیست باید بتواند با سازمانهای محیط زیست کشورهایی مثل امارات وقطر که شکار این پرنده با قوشهای تربیت شده توسط ثروتمندان این کشورها انجام میشود راهکارهایی جهت مقابله با این قاچاق و همچنین پادوهای داخلی انها که تا اعماق نواحی کویری شمال شرقی ایران هم به دنبال صید هوبره برای تفریح ا نها هستند بیندیشند

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

  4. محسن رزاقی می‌گوید:

    ممنون هستم از همیار و محیط بانان هوشیار…

    داغ Thumb up 6 Thumb down 8

  5. امیر ( شکارچی قانونمند ) می‌گوید:

    هوبره پرنده حمایت شده است،خدا لعنتت کنه

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>