شکارچی متخلف در سوادکوه به جرم تمرد نسبت به محیط بان حین انجام وظیفه به تحمل هجده ماه حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر آبان ماه سال جاری نیروهای یگان محیط زیست سوادکوه مازندران حین گشت زنی در منطقه زیرآب متوجه یک شکارچی متخلف شدند که هنوز اقدام به شکار نکرده بود.

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند اما شکارچی بدون توجه به فرمان ایست مامورین پا به فرار گذاشت و محیط بانان نیز به تعقیب متخلف پرداختند.

پس از مدتی تعقیب و گریز شکارچی متخلف که خود را در آستانه دستگیری می دید از ادامه فرار منصرف شده و اسلحه خود را به سمت مامورین نشانه گرفت.

شکارچی متخلف محیط بانان را تهدید کرد درصورتیکه به وی نزدیک شوند به سمت آنها شلیک خواهد نمود.

مامورین نیز در راستای حفاظت از جان همکاران خود و پرهیز از هرگونه درگیری به شکارچی اجازه دادند صحنه را ترک کند.

پس از این حادثه با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و متهم به دادسرا احضار شد.

متهم پس از حضور در دادسرا چهره خود را تغییر داده (ریش خود را تراشیده بود) و حضور خود در صحنه درگیری را کاملا انکار نمود اما هر چهار محیط بان، متخلف را شناسایی کرده بودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری سوادکوه، دادگاه با توجه به گزارش نیروهای محیط زیست، اعترافات و دفاعیات بلاوجه متخلف و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به جرم تمرد از مامورین دولت حین انجام وظیفه و تهدید با اسلحه به تحمل هجده ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.

+118
-42
  

2 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    بله، اونی که تمرد از فرمان محیط بانان کنه باید خیلی محکم باهاش برخورد بشه بویژه کارش بجایی رسیده باشه روی محیط بانان اسلحه بکشه این جانیان باید دیگه تحت نظر هم قرار بگیرند که دیگه جرات نکنند با کوچکترین حرکتی دست از پا خطا کنند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>