عاملین شکار یک کل وحشی در کرمان به همراه اسلحه جنگی دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چند روز قبل نیروهای یگان محیط زیست شهر کرمان حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده جوپار متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر کرمان در این باره گفت: محیط بانان به جست و رد زنی در منطقه مشغول شده و پس از مدتی دو نفر را حین پایین آمدن از ارتفاعات مشاهده نمودند.

سید وحید سید جعفری اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و آنها را غافلگیر و دستگیر نمودند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف لاشه یک کل وحشی جوان و یک دوربین چشمی کشف و ضبط گردید اما خبری از اسلحه بکار رفته در شکار نبود.

متهمین در بازجویی ها ادعا نمودند اسلحه ای به همراه نداشته و لاشه کل وحشی را در کوه پیدا کرده اند.

با توجه به اینکه محیط بانان صدای شلیک گلوه را شنیده بودند پرونده به دادسرا ارجاع و متهمین با دستور مقام قضایی تا زمان تحویل سلاح روانه زندان مرکزی کرمان شدند.

متخلفین که چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند لب به اعتراف گشوده و اعلام کردند اسلحه مربوطه را در کوه مخفی کرده اند.

با دستور مقام قضایی یکی از متهمین از بازداشتگاه آزاد و تحت الحفظ به همراه نیروهای یگان محیط زیست عازم منطقه گردید.

متهم محل اختفای سلاح مربوطه را که یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف دوربین دار بوده و درون غاری در کوه مخفی شده بود به محیط بانان نشان داد.

با کشف اسلحه مربوطه، پرونده تکمیل و جهت رسیدگی به جرم به دادگاه ارجاع شد.

تصویر: اسلحه مربوطه داخل کیسه مشکی رنگ پیچیده شده و درون غاری در ارتفاعات جوپار مخفی شده بود

متهم اصلی پرونده همچنان در زندان کرمان بازداشت بوده و همدستش که با قید ضمانت آزاد شده صبح امروز (دوشنبه ۹۶/۱۰/۲۵) مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را در قالب دو فقره فیش پنجاه میلیون ریالی به حساب دولت واریز و فیش های مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

طبق بند پ ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، متهم اصلی به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+12
0
  

8 دیدگاه

  1. مینالیزا می‌گوید:

    شکار با کلاشنیکف؟ ،اسلحه سازمانی ! قاچاق !
    مطمئن هستم این فرد یه آدم جاهل بوده و نادان و عواقب این کار را نمیدانسته
    نمیبایست آدم فوق العاده خطرناکی باشه چون بدون هیچ بازپرسی دقیق و حرفه ای اعتراف کرده! و همکاری کرده
    امیدوارم دست از کار زشت شکارکشی برداره و بعد از گذراندن جریمه به نسبت سبک! مورد بخشش دادگاه قرار بگیره و به جامعه برگرده و امکان جبران داشته باشه
    البته نظر شخصی من این است شاید زیادی احساسی باشه ، اما اتفاقات کشتی سانچی باعث شده که دوست ندارم برای هیچ هموطنی و خانواده اش جدایی باشه

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 11

  2. کفتار راه راه می‌گوید:

    گرفتن جان حیوانات واقعا دردآور است. علاوه بر جنبه اخلاقی، شکار حیوانات منطقه حفاظت شده آن هم با تعداد اندک محیطبانان (دیروز در همین سایت خواندم منطقه چهار صد هزار هکتاری!!!!! بهرام گور توسط ۶ نفر مراقبت می شود) با اسلحه جنگی دوربین دار غیر مجاز و احتمال درگیری با محیطبانان آن هم در شرایط خشکسالی و شیوع بیماری و جزیره ای شدن و تعداد اندک جانداران بسیار زیانبار و خطرناک است.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 10

  3. عقاب می‌گوید:

    حالا بخور نوش جونت
    اگه دیگه یاد شکار افتادی بگو منم بیام

    داغ Thumb up 13 Thumb down 14

  4. داریوش2016 می‌گوید:

    شکارچی هایی که شرور هستن معمولا کار خودشون رو در هر شرایطی میکنن اما یه عده هستن که افراد ثروتمند هستن که بقول معروف مورچه هم تو همه عمرشون گازشون نگرفته و در ناز و نعمت بودن و به هیچوجه ریسک زندان و جریمه و تحقیر شدن رو نمیپذیرن و بهمین دلیل میترسن برن شکار و این قشری که میبینید میان تو این سایت التماس میکنن برای ما تکثیر و رهاسازی کنید تا عشق و حال کنیم همینها هستند جالبه بدونید خیلیهاشون هم پزشک هستن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 10

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    بی رحم بی انصاف…

    داغ Thumb up 6 Thumb down 6

  6. میر شکار می‌گوید:

    تو برخی مناطق کشور مخصوصاً مناطق مرزی متاسفانه سلاح جنگی زیاده و ارزانتر از سلاح شکاری هست.که بعضاً مشکلات زیادی رو هم از جمله درگیریهای مسلحانه بوجود میاره.اگه یه شرور تو تهران مثلاً چاقو دستش باشه تو اون مناطق اشرار کلاش و ژ۳ و کلت دارن.امیدوارم فکری برای این موضوع بشه.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  7. ابراهیم می‌گوید:

    این جریمه ها بازدارنده نیست و این شکار متعلق به طبیعت است و باید به طبیعت باز گردانده شود.
    در ضمن قوچ و کل و بز زیادی نداریم که بعضی ها آنها را شکار می کنند

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>