قوه قضاییه، سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه همکاری سه جانبه امضاء کردند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب همکاری های مشترک تفاهم نامه سه جانبه به مدت پنج سال امضاء کردند.

اتخاذ سیاست ها و تدابیر مشترک برای پیشگیری از جرایم و تخلفات مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست، بررسی و پیگیری گزارشات مردمی در این حوزه ها به منظور تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور، ترویج فرهنگ صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از طریق ظرفیت ها و تشکل‌های مختلف مردمی و به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات فنی بین بخشی طرفین از جمله اهداف مندرج در تفاهم نامه همکاری است.

همچنین در این تفاهم نامه طرفین بر توسعه همکاری مشترک و بهره مندی از ظرفیت، توانمندی و تجارب و تقویت نقش جوامع بومی و محلی، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و تعاونی های تخصصی به منظور تشریک مساعی در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور و اتخاذ تدابیر مناسب در جهت پیشگیری از تخریب، تعرض، تصرف، واگذاری و بهره برداری غیر مجاز از اراضی ملی و دولتی به ویژه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها تاکید داشته اند.

مشارکت در اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی مردم از طریق ایجاد کمپین های مجازی و همچنین برگزاری جشنواره ها، ایجاد بستر مناسب جهت آموزش سازمان های مردم نهاد با رویکرد دیده بانان پیشگیری و حضور فعال در سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجا)، پیگیری ایجاد شعب دادگاه ویژه منابع طبیعی و محیط زیست به منظور تسریع در دادرسی، کمک به تقویت شورای حفظ حقوق بیت المال در استان ها از جمله نکات مهمی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

0
0
  

2 دیدگاه

  1. جنگل بلوط می‌گوید:

    با دادن اطلاعات دقیق و جزیی و جالب و لایه های عمیقتر مانند فلسفه محیط زیست (نه اطلاعات ساده، کلی و سطحی و کلیشه ای) به مردم خاصه کودکان که روحیه شان شکل نگرفته، ارتباط و بالتبع علاقه شان به محیط زیست بیشتر می شود و صدمات کمتر می شود.

    الان از محیط زیست کشور جز یک سری اطلاعات کلی و قدیمی وجود ندارد و حتی درباره مناطق جدید اطلاعانی وجود ندارد و تمام نگاهها و نظرات صرفا با اطلاعات نصفه و نیمه و خبرها مطرح میشود. برای مثال لیست کامل مناطق با اطلاعات دقیقتر وجود داشته باشد تا زمینه بحث و کمک صاحبنظران و اساتید و علاقه مندان فراهم شود.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

    • محسن رزاقی ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

      درود، بله فرهنگسازی بویژه روی سنین پایین و ایجاد فرهنگ دوستی و محبت با مخلوقات یک کلید طلایی است که تابحال توجه لازم به آن نشده.

      داغ Thumb up 6 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>