لاشه یک میش وحشی از خودروی شکارچیان متخلف در شهر بابک کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در عرصه های طبیعی شهربابک نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مورد نظر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهر بابک در این باره گفت: محیط بانان به رد زنی و کمین مشغول شده و پس از مدتی متوجه یک خودروی سمند در حال بازگشت از منطقه شدند.

محمدحسین شمس الدینی اظهار داشت: مامورین جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند اما راننده خودرو با مشاهده محیط بانان با سرعت زیاد اقدام به فرار نمود.

محیط بانان به تعقیب خودروی مذکور پرداخته  و متخلفین پس از طی کردن مسیری خودرو را رها کرده و با پای پیاده در تاریکی شب متواری شدند.

نیروهای محیط زیست طی هماهنگی با مقام قضایی خودروی بجا مانده از متخلفین را تفتیش نمودند.

در بازرسی از داخل خودرو کله، پاچه و مقادیری گوشت شکار متعلق به یک میش وحشی و یک اسلحه گلوله زنی دوربین دار کشف و ضبط و خودروی مربوطه نیز توقیف شد.

شناسایی متخلفین از طریق شناسایی و احضار مالک خودرو طی روزهای آینده انجام و متخلفین جهت رسیدگی به جرم در داسرا حاضر خواهند شد.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

0
-96
  

9 دیدگاه

  1. زهرا میراخوری می‌گوید:

    به این مظلومی واقعا نمیدونم چجوری دلشون میاد

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 17

    • خورشید می‌گوید:

      دارید از جماعتی صحبت می کنید که کلا با مفاهیمی مثل عاطفه ، ترحم و البته شعور و فضیلت بیگانه هستن خانوم محترم…
      بله دلشون میاد! خیلی راحت دلشون میاد! خیلی خیلی وحشیانه تر از این رو هم دلشون میاد…

      داغ Thumb up 8 Thumb down 15

  2. میر شکار می‌گوید:

    شکار چهارپای ماده از همه نظر محکومه و جبران ناپذیر.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 5

  3. ali می‌گوید:

    مدتی هست شکارچیان فعالت زیادی در استان های یزد و کرمان دارند و کشتار حیات وحش به طرز بی سابقه ای تو این مناطق راه افتاده . وضعیت خیلی بدتر از ان چیزی هست که مردم اطلاع دارند . حتی از کشتار پرندگان مهاجر تو شمال هم اوضاع وحشتناک تر هست لطفا مسوولین و مردم تقاضا دارم فکری کنند

    داغ Thumb up 12 Thumb down 10

  4. محسن رزاقی می‌گوید:

    مبلغ جریمه پایین است آمار شکار گوسفندویابز وحشی سرسام‌آوره لذا مسئولین هم انشاءالله به این نتیجه برسند،
    جهت بالا بردن اون رقم جدید تعیین فرمایند.
    انشاءالله ممنوعیت کامل صید و شکار و پاک شدن از جامعه.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 26

  5. مسعود می‌گوید:

    میش کش!
    یه روزگاری تو جامعه شکارچیا بد ترین ناسزا بود.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  6. رشید می‌گوید:

    جناب مسعود .هنوز هم ماده کشی و تله ودام از نظر ما محکوم است .این تفنگ بدستان یا محلیها هستند که برای مصرف گوشت و فروش آن در طبیعت جولان میدهند .بنظر ما اگر جریمه ماده کشی میایارد هم شود جبران خسارت وارده به حیات وحش نخواهد شد چون جریمه ها جاهای دیگری خرج میشود و این نسل کشی جایگزینی ندارد

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 3

  7. مسعود می‌گوید:

    بله. موافقم… و همانقدر که کشتن چهارپای جوان یا ماده به حیات وحش آسیب میزند شکار تروفه (شکار نر پیر) منجر به بالا رفتن تنوع ژنتیکی نسل بعد و رشد جمعیت وحوش میگردد.
    متاسفانه در حال حاضر اغلب زیستگاه ها در کشور ما به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب و رشد افسارگسیخته جمعیت دچار آسیب جدی و حتی نابودی شده اند.
    به عقیده بنده اگر بخواهیم طبیعت کشورمان را -که به حق امانت آیندگان در دست ماست- حفظ کنیم ضروریست تک تک افراد جامعه همراه با هم به این درک برسیم که ضروریست از گسترش کشاورزی -که به قیمت نابودی منابع آب تمام میشود- جلوگیری گردد و این امر امکان پذیر نیست به جز با کاهش جمعیت.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

    • رشید می‌گوید:

      والبته فرهنگ استفاده صحیح از منابع و بهره برداری پایدار با رعایت قانون(قانونی که همه ملزم به اطاعت از آن باشند نه اینکه فقط برای گروهی از مردم بکار گرفته شود و قانونگذار به نابودی بکشاند)

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>