کاهش قابل ملاحظه دما و بارش برف مناطق شمال و غرب کشور را در بر می‌گیرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): از روز جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ کاهش دما در نوار غربی کشور آغاز می‌شود و تا اوایل هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با کاهش قابل ملاحظه دما، بارش برف بیش‌تر مناطق شمال غرب، غرب، شمال، استان‌های حاشیه البرز، مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

کاهش دما در نوار غربی کشور از روز جمعه ۱۳۹۶/۱۱/۶ آغاز می‌شود و تا اوایل هفته نیز افت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

روند کاهش دما تا روز دوشنبه در سواحل شمالی کشور ادامه می‌یابد و اوایل هفته بعد، بارش در بسیاری از این مناطق به صورت برف می‌باشد.

اطلاعیه شماره ۹۱ سازمان هواشناسی:

با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت شمال غرب در روز جمعه ناحیه ی بارش به مرکز کشور و ارتفاعات غربی و مرکزی البرز گسترش می یابد.

همچنین با کاهش دما بتدریج  در روز شنبه بارش در غرب دامنه های البرز و زاگرس غالبا به شکل برف خواهد بود. کاهش دما از روز شنبه تا یکشنبه قابل توجه خواهد بود و انتظار می رود صبح یکشنبه مناطق سردسیر در آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل کمینه دما به ۱۵- تا ۲۰- درجه سلسیوس برسد.

همچنین کاهش قابل ملاحظه دما در سواحل دریای خزر از روز شنبه تا یکشنبه خواهد بود و در مناطق جلگه ای گیلان کمینه دما به حدود ۵- درجه سلسیوس خواهد رسید.

بر این اساس پیش بینی وضع هوا برای دو روز آینده بصورت زیر خواهد بود:

جمعه ۱۳۹۶/۱۱/۰۶ :  بارش برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  دامنه های شمالی البرز در گیلان و غرب مازندران و کردستان، و بارش باران در کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، ارتفاعات خوزستان، زنجان، قزوین، و البرز و تهران که در ارتفاعات بارش برف پیش بینی میشود

شنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۷: بارش برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری و بارش باران در گیلان، غرب و ارتفاعات مازندران، گلستان، ارتفاعات خوزستان، زنجان، قزوین، لرستان، البرز، تهران که در مناطق کوهستانی و سردسیر این استانها بارش به شکل برف خواهد بود و پیش بینی می شود که بتدریج در سایر مناطق استانهای یاد شده نیز بارش برف رخ دهد.

کاهش دما در شمال غرب و غرب کشور بین جمعه تا شنبه و در مناطق شمال، مرکز و تهران بین شنبه تا یکشنبه قابل توجه خواهد بود و هوای نسبی سرد تا سه شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت بطوریکه کمینه دما در روز یکشنبه در شمال غرب در برخی مناطق به حدود ۲۰- درجه سلسیوس خواهد رسید و در سواحل شمالی کمینه دما در صبح دوشنبه بین ۲- تا ۶- درجه سلسیوس خواهد رسید. مجددا روند افزایش دما از روز چهارشنبه پیش بینی می شود.

شایان ذکر است که از روز شنبه تا اواخر یکشنبه در برخی مناطق بخصوص جاده های کوهستانی شمال، شمال غرب و دامنه های البرز بارش برف همراه وزش باد موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد.

+3
0
  

2 دیدگاه

  1. میر شکار می‌گوید:

    امسال وضع بارشا خیلی خرابه انشاالله بارش های این چند روز جبران این کم آبی رو بکنه.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  2. مسعود می‌گوید:

    الهی شکر. امیدوارم ادامه پیدا کنه.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>