عاملین شکار غیرمجاز دو باقرقره در جغتای پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز سه شنبه ۹۶/۱۰/۲۶ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور یک خودروی مشکوک در پائین دست اراضی کشاورزی روستای راه چمن در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت، مامورین یگان حفاظت محیط زیست جغتای با همکاری محیط بانان جوین عازم محل مورد نظر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جغتای در این باره گفت: محیط بانان یک خودروی سمند را مشاهده و آن را متوقف نمودند.

مصطفی کلاته: اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو لاشه دو باقرقره، یک قبضه اسلحه ۵تیر اتوماتیک غیرمجاز، ۵ عدد فشنگ ساچمه زنی، یک اسلحه بادی و یک چاقو کشف و ضبط گردید.

متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۱۰/۲۷ مبلغ دو میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو باقرقره را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

0
-31
  

4 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    مرگ بر هر گونه شکار…

    داغ Thumb up 12 Thumb down 29

  2. خورشید می‌گوید:

    عزیزان دستتون درد نکنه. خدا قوت. ولی شما رو به هر که می پرستید فکری هم به حال اون سرخرود و ازباران لعنتی بکنید!!
    تمام شدن پرنده ها! هرچه که بود رو اون وحشی ها گرفتند و فروختند و کشتند و خوردند…
    بالاترین مقام دولتی در اون منطقه در کمال وقاحت افاضه کرده که اگر خون از دماغ یکی از صیادهای اون مناطق بیاد من می دانم و شما!!!
    منظورش با نیروهای یگان حفاظت از محیط زیسته!! منظورش فراکسیون محیط زیست مجلسه!! منظورش تمام دلسوزانیه که هر یک به شکلی در تلاش برای توقف این وحشی گری ها هستند!! منظورش من و شما هستیم عزیزان!! به همین سادگی….
    بوی تعفن فساد و رشوه و چپاول و جنایت به وضوح از اون منطقه به مشام می رسه و ما دلمون رو خوش کردیم به دستگیری شکارچیان یک کبک و دو باقرقره و سه مرغابی در مناطق دیگر کشور…
    خون باید گریست خون….

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 7

  3. میر شکار می‌گوید:

    انزجار ما شکارچیان از برخی بظاهر فعال و دوستدار و مسئول در زمینه محیط زیست خیلی بیشتره آقای رازقی .مثال هم زیاد براتون زدم.نمیدونم چرا قبول ندارید.اگر شخصی خلاف مرام و قانون شکار جرمی مرتکب بشه امثال شما همه شکارچیان رو محکوم میکنید و
    بر خلاف رعایت ادب شروع به توهین و فحاشی به همه شکارچیان میکنید.ما شکارچیان هم اگر شکارچی مرتکب تخلفاتی مانند ماده کشی و زدن حیوانات حمایت شده و شکار به وسیله ابزار یا راههای غیر متعارف بشه اون شخص رو محکوم میکنیم.اما شما وقتی تخلفی علنی و آشکار از سازمان محیط زیست که ما با مستندات مطرح میکنیم و اگر دیدبان حذفش نکنه و ببینید ،آیا به اشتباه اون شخص و یا اون مسئول ویا سازمان اعتراف خواهید کرد و این فحش و ناسزاها را به آنها خواهید داد؟

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>