عامل شکار یک قوچ وحشی ۲ چنگر و ۳ کبوتر جنگلی در ایوان دستگیر پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه یک شکارچی متخلف ساکن ایوان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان یک مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان ایوان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشتند.

علی محمودی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از اخذ حکم ورود به منزل و نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در بازرسی از منزل این فرد مقداری گوشت شکار متعلق به قوچ وحشی، لاشه ۲ چنگر و ۳ کبوتر جنگلی کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف مبلغ ۱۰۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز یک قوچ وحشی، ۲ چنگر و ۳ کبوتر جنگلی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+7
-2
  

8 دیدگاه

  1. امیر امینی می‌گوید:

    جرایم شکار بسیار کم به نظر می رسد . نگاه کنید که این موجود مخرب دست به چه کشتار بزرگی زده است . آیا ارزش این موجودات ١٠ میلیون تومان است؟!
    امیدوارم که حبسی منصفانه ، کیفر این توحش باشد.

    داغ Thumb up 22 Thumb down 33

  2. میر شکار می‌گوید:

    اگر اینگونه حکم ها و قوانین برای همه بطور یکسان اجرا بشه خوبه ولی متأسفانه مثل اینکه خارجیا هنوز از لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت قضائی در ایران برخوردارن و سازمان محیط زیست براشون مجوز شکار در ایران صادر میکنه.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 9

    • عقاب طلایی می‌گوید:

      درود به شرفت.همون شخص که میاد سمنان بهترین کل و قوچ میکشه کلی هم میخنده به ریشمون و میرن بعد برا نیم کیلو گوشت ده میلیون مردم ایران جریمه میشن

      پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 4

    • طرلان کوه های طالقان می‌گوید:

      دقیقا این هم وطنمون درست میگه چرا براری خارجی ها مجوز شکار قوچ اوریال صادر میکنید؟؟ آقای ادمین گرامی اگر در این مورد چیزی میدونی لطفا اطلاع بدید به همه. ممنونم.

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

      • خورشید می‌گوید:

        بدون تردید این کار مصداق واضح و بی توجیه خیانت و وطن فروشی به کثیف ترین شکلشه! یعنی برای پول!! خاک بر سر مسئولی که در ازای یک مشت دلار کثیف که تازه اونم معلوم نیست که به مصرف حفاظت از محیط زیست کشور برسه، حیات وحش کم شمار و پراکنده و رنجور کشور رو به حراج بگذاره….

        پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  3. میر شکار می‌گوید:

    بله بازهم هموطنای خودتونو زندان بندازید برخی از دوستان عقل کل و همه چی دان این سایت شروع به فحش دادن و ناسزا گفتن به اون بنده خدا و دیگر شکارچیان ایران کنن.واقعاً برای اینگونه افراد کوته فکر متأسفم. نیاز نیست تو این سایت دنبال شکار خارجیا تو ایران بگردید. اخبار ۲۰:۳۰ پخشش کرده و تو آپارات هم موجوده برید سند جنایات سازمان محیط زیست رو اونجا ببینید.اونوقت بیاد اینجا نظرات فیلسوفانه بدید.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  4. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    با درود
    لطفا در نشر خبر نام منطقه، شهرستان و حتما استان قید گردد! شما نام منطقه یا شهرستان رو ذکر می کنید و نامی از استان نمی برید.سپاسگزارم

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>