عاملین کشتار هفت گوسفند وحشی، یک آهو و یک شغال به همراه دو اسلحه غیرمجاز در جغتای دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان غیرمجاز به کوه های منتهی الیه شهرستان سبزوار، جغتای و مرز استان سمنان، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان های جغتای، جوین و سبزوار عازم ارتفاعات مذکور شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جغتای در این باره گفت: در جریان این عملیات محیط بانان پس از ساعت ها جست و جو و ردزنی پنج نفر شکارچی متخلف را دستگیر نمودند.

مصطفی کلاته اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ دوربین دار غیر مجاز، یک اسلحه تک لول غیر مجاز، پنج عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه)، ۸ عدد فشنگ ساچمه زنی، ۱۷ عدد فشنگ گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ ، دو دوربین شکاری، سایر ادوات شکار و یک خودروی پژو کشف و ضبط شد.

این گروه از متخلفین بارها از تهران به گمان اینکه مناطق مذکور خارج از محدوده کنترل یگان محیط زیست می باشد به این مناطق عزیمت و نسبت به شکار غیرمجاز اقدام کرده بودند.

متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و با دستور قضایی جهت بازجویی های تخصصی و تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت شهررستان قرار گرفتند.

گوشی تلفن همراه متخلفین با دستور قضایی توسط پلیس اطلاعات مورد بازبینی قرار گرفته و تصاویر متعددی از متخلفین در کنار لاشه انواع جانوران وحشی بدست آمد.

تاکنون در نتیجه بررسی تصاویر بدست آمده از تلفن همراه متخلفین شکار هفت عدد قوچ و میش وحشی، یک آهو و یک شغال مستند و قطعی شده و متخلفین صراحتا نیز به شکار جانوران مذکور اعتراف کرده اند.

متهمین با دستور دادستان محترم جغتای تا اطلاع ثانوی روانه زندان شده اند.

بر اساس  آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ و میش وحشی و آهو معادل یکصد میلیون ریال و هر شغال معادل سه میلیون و پانصد ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ ۸۰۳/۵۰۰/۰۰۰ میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

تصاویر زیر تنها بخشی از عکس هایی است که از گوشی تلفن همراه متخلفین بدست آمده است:

+25
-135
  

12 دیدگاه

  1. رضا۱۳۹۴ می‌گوید:

    شما که به چیزهایی مثل حق حیات جانداران، ایران، مردم و طبیعت اعتقاد نداری حداقل به خودتان فکر کنید نه فقط این هشتاد میلیون بلکه انتقام طبیعت که از قدیم تجربه شده و گفته شده شکارچی عاقبت به خیر نمی شود و دچار گرفتاری های مانند بیماری و نقص و مرگ خانواده می شود.

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 22

  2. هاشم می‌گوید:

    این گرگ صفت هارو باید نقره داغ کرد، نه شکارچی گرگ رو

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 21

  3. ایران می‌گوید:

    ثروت های ملی ایران در حال نابودی بدست چند …… اینها چرا باید ثروت های طبیعی یک ملت رو اینچنین نابود کنند و به تاراج ببرند؟

    واقعا صد رحمت به داعش. داعش باید بیاید پیش اینها شاگردی کنه

    داغ Thumb up 32 Thumb down 33

    • خانم یا آقای ایران، سلام بر شما
      وقتی می خواهید مثال بزنید، کمی بیش از این ها دقت کنید.*

      کشتن تعدادی حیوان و بعد با آن کشته ها عکس یادگاری گرفتن واقعن زشت است؛ یعنی بی فرهنگی، “فرهنگ” می گردد. اصلن فرض کنیم زن و بچه ات گرسنه بودند که رفتی شکار کردی، این عکس گرفتن ها با حیواتان کشته شده چه حسنی دارد!؟

      * و اما بر گردیم به سخن جناب ایران: «واقعا صد رحمت به داعش. داعش باید بیاید پیش اینها شاگردی کنه» آقا «ایران»، «ایران» خانم! که از روی بی دقتی چنین چیزی را می نویسید برای انتشار؛ داعش، یکی از نادر سازمان های جنایتکار و خونخوار و در کل جهان کم سابقه است، که ایجاد شد برای ریشه کن کردن فرهنگ بشری و مهر انسانی. زنی را سر می بریدند و بعد سر بریده را در دست می گرفتند و با آن عکس گرفته منتشر می کردند. افرادی بیگناه و اسیر را ردیف می نشاندند و در جایی(کاردگاهی که در زمین کاشته شده بود) جلاد ها به ترتیب کارد بر می داشتند و بالای سر یک قربانی می ایستادند و بعد انسان ها را گردن می زدند. و یا زنده زنده به آتششان می کشیدند. و یا گروهی انبوه از اسرا را در بیابان روی زمین می خواباندند و بعد به رکبار می بستند چنان، که در منطقه غباری بر می خاست از تیر و تکان آدمیان در حال مرگ. و از این دست جنایات در پرونده سیاه آن موجودات ضد بشر و بی نهایت بیرحم بیشمار است.
      لطفن قبل از نوشتن کمی بیندیشید؛ حیف است این حرف های بی بن بنام انسان ها ثبت گردد. ما مسئول سخنی هستیم که بر زبان می آوریم.

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 7

  4. رشید می‌گوید:

    سازمان محیط زیست که توانایی حفاطت از محیط زیست و حیات وحش را ندارد انقدر هم رو دارد که کنار نمیرود .حداقل هر منطقه ای را به اقشارمحلی یا دوستداران وعلاقمندان حیات وحش واگذارکند تا هم با تعداد و دلسوزی بیشتر مناطق حفاطت شود و هم شغل ایجاد شود .اینها گوشه های بسیار ناچیزی است از کشتار بیرحمانه توسط افرادی خاص

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 6

  5. عقاب می‌گوید:

    خدا لعنت کنه دشمنان این بی زبونا رو
    امیدوارم جریمه ای بشن که دیگه هیچ وقت رو پا نیان

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 10

  6. خورشید می‌گوید:

    علاوه بر تمام جریمه های ذکر شده این تفاله های انسانیت رو باید مادام العمر از ورود به عرصه های طبیعی و نزدیک شدن به محدوده ی زندگی حیات وحش محروم کرد! به خدا قسم که هر قدم این جنایتکاران باعث آلودگی و کثیف شدن دامان پاک طبیعت میشه! لعنت ابدی خدا و مادر طبیعت بر شما رذل های بی رحم….

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

  7. محسن رزاقی می‌گوید:

    قبل از هر چیز از محیط بانان عاشق و قاضیان مسئول و همه دلسوزان تشکر میکنم. ( بخشید اجازه میخواهم کمی هم درد دل کنم)
    اما همیشه این وسط میدونید آدم از چی میسوزه؟
    اون شکم کارد خورده به کبابشه میرسه سازمان عریض و طویل محیط زیست هم به پولش میرسه (با عنوان ضرر و زیان محیط زیست) اما این وسط فقط خون حیات وحش مظلوم هست که گم میشه، و یک دل سوخته از یک محیط بان خسته.
    آیا این پول ها، حیات وحش زبان بسته را زنده میکنه؟ آیا صاف میاد برای خود این حیات وحش مظلوم خرج میشه؟ اون ده پانزده کیلومتر جاده چند یوزپلنگ را کشت؟ حالا تازه زحمت کشیدن نام یوزپلنگ را گنده کردن، چه قدر زبان بسته ما تو این جاده ها از دست دادیم؟ خدا عالمه. باز هر روز شاهدیم، جاده ساز جادش را میسازه، معدن کار معدنش، را میکنه، زمین خوار تخریبش را میکنه،……، حتی گه گاه باز سازمان یه پولی میگیره مجوز صادر میکنه.
    زمین شده پر از زخم های ما آدما.

    پس در ایران عبارتی به عنوان حق حیات گم شده؟؟؟؟؟

    آیا روایات را ندیدند؟ آیا از خدا نمیترسند؟ آیا ریاست محترم قوه قضاییه نفرمودند شکار بدون قید ضرورت حرام است؟ پس چرا بهش لباس قانونی بپوشانیم؟
    باور بفرمایید اون محیط بانای عاشق، دونه دونه این حیات وحش را که از دست میدیم انگار ذره ذره وجودشون را قطعه قطعه میکنند واز دست میدهند، حتی گاه قانونی که اون جا شاید حرف دل محیط بانان عاشقم را خوب میدانم (من این جام زهر را مینوشم).
    نگذارید خون حیات وحش مظلوم و خون پاک شهدای محیط بان بخاطر مقداری پول (بعنوان ضرر و زیان محیط زیست) ریخته بشه.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 6

  8. کفتار زخمی می‌گوید:

    از نظر روانشناسی. کودکی این افراد مملو از عقده های سرکوب شده میباشد که حالا در این سنین خود را با این رفتارهای ناشایست بروز میدهد

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 7

  9. جمشید می‌گوید:

    وقایع سالیان اخیرحیات وحش ایران،دست اندر کاران ذیربط در هر جایگاه و پایگاه را حتی، تکان نداده و نمیدهد،
    چقدر جنس چرم این صندلی های مدیریتی اعلاست.!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  10. میر شکار می‌گوید:

    این سایت هم که کفر آدمو سر میاره چرا بازهم نظر من رو حذف کردید؟ اگه نمیخواید نظرات مردم منتشر بشه چرا وقت مارو میگیرید که نظر بنویسیم .
    هرکس اینجا هر چی مینویسه منتشر میشه ماکه جوابشونو با منطق و دلیل میدیم نظر مارو حذف میکنید.خدا باید شماها رو هدایت کنه که با این قبیل کارها ،کینه و دشمنی رو دارید بین شکارچیا و سایرین زیادتر میکنید.
    از حق الناس بترسید.
    آقای رزاقی حرف حق رو باید پذیرفت، منی که در مورد حرام یا حلال بودن شکار اینجا مطلب مینویسم حداقل ۸۰ صفحه مطلب فقط از یک منبع مطالعه کردم قبلاً هم بهش اشاره کردم .این دوره و زمونه دیگه بحث معاش از طریق شکار معنا نداره ولی شکار بخاطر استفاده از خواص درمانی گوشت شکار کاملاً حلاله . چه شما ثروتمند باشی چه فقیر میتونی از این تبصره شرعی استفاده کنی البته اگر مسلمانی و به انجام احکام مقیدی .این آقایون هم که میبینی روز محیط زیست میشه برای نشون دادن خودشون یه مطلبی میگن و فردا چهار تا رای علیه محیط زیست میدن که کم از این موارد ندیدیم. در مورد محیطبانان عاشق که نوشتید تقریباً ۸۰ درصد پول جریمه به عنوان حق الکشف بجیب همین محیط بانان عاشق میره و بقیه هم برای دولت و دادگاه و پاسگاه. پس عملاً چیزی برای بازسازی طبیعت خرج نمیشه.شما هم اینهارو خوب میدونی پس چرا حقیقت رو نمینویسی؟رو چی میخوای سرپوش بزاری؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>