شکارچی غیرمجاز ۶ کبک در مهدیشهر علاوه بر واریز ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی به ۱۰ روز خدمات عمومی محیط زیست و یک سال ممنوعیت حمل سلاح محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواخر آذرماه سال جاری نیروهای یگان محیط زیست مهدیشهر حین گشت زنی در مناطق آزاد این شهرستان یک شکارچی متخلف را به همراه لاشه شش عدد کبک و یک اسلحه شکاری تک لول مجاز دستگیر نمودند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: شکارچی متخلف پس از تشکیل پرونده تخلف جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

عباس زارع اظهار داشت: متهم در تاریخ ۹۶/۹/۲۹ مبلغ دوازده میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز ۶ عدد کبک را به در قالب دو فیش ۱۰/۸۰۰/۰۰۰ و ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریالی به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مهدیشهر، دادیار محترم شعبه قرار تعقیب متهم را به دلیل اینکه اولا ضرر و زیان وارده به محیط زیست را جبران و واریز کرده و دوما فاقد سابقه کیفری بوده است به مدت دو سال معلق نمود.

متهم با دستور مقام قضایی موظف شد به مدت ده روز هر روز یک ساعت به انجام امور عام المنفعه در اداره محیط زیست مهدیشهر پرداخته و گواهی آن را از اداره مذکور دریافت به دادسرا ارائه نماید.

همچنین متهم به مدت یک سال از حمل اسلحه شکاری مجاز خود محروم گردید.

هر گاه در طول مدت تعلیق متهم مرتکب جرائم کیفری گردد و یا دستورات فوق را انجام ندهد قرار تعلیق لغو شده و علیه وی کیفرخواست صادر می شود.

+17
-111
  

5 دیدگاه

  1. عقاب می‌گوید:

    حکم خدمت به طبیعت که جدیدا میذارن خیلی عالیه
    و میتونه کمکی باشه به محیط زیست

    داغ Thumb up 28 Thumb down 31

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    این حکم زیادی همراه با مماشات است، مگر مقصود شما فقط پول است؟ آیا غرض شما تنها فروش خون حیات وحش مظلوم است؟ حالا اون جنبه کار عملی برای محیط زیست بد نیست.
    اصلا با حکم هم کاری نداریم، اما شما باید حداقل، سلاح را ضبط میکردید. پول بخوره تو سر من، عزیز حیات وحش بدبخت را دریاب. اجازه ندید فکر کنند همه چیز را با پول میشه خرید، اجازه ندید فکر کنند همه چیز با پول قابل جبرانه. آیا از دید شما همه چیز شده جنبه مادی؟ آیا سازمان فقط شده گدای این پول ها؟؟؟
    میخوام صد سال سیاه این پول نباشه.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 17

  3. میر شکار می‌گوید:

    اگه راننده ای بخاطر سرعت غیرمجاز و تخلفات دیگه دست پلیس بیفته باید خودرو راننده متخلف بنفع دولت مصادره بشه؟شانس آوردیم دوستان قاضی ای چیزی نیستن وگرنه کار مردم زار بود .

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 6

  4. میر شکار می‌گوید:

    تاحالا شنیدید دیگی که برای من نجوشه نمیخوام سر … بجوشه .جریمه نقدی که به عنوان حق الکشف به محیط بانان میرسه و دادگاه و پاسگاه .و عملاً چیزی عاید خسارت به طبیعت نمیشه .بعضی از دوستان براحتی از زندان صحبت میکنند یک لحظه هم فکر امرار معاش طرف و تنهایی و آسیبهای خانوادش تو دوران حیس نیستند.پس بهترین جریمه کار بنفع طبیعت هست مثل احداث آبشخور و … نه خدمت در اداره محیط زیست و دادن چای به رئیس اداره.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>