عاملین شکار دو قوچ وحشی بهمراه یک سلاح خفیف غیرمجاز در طبس دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان حفاظت محیط زیست طبس حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان بخش دستگردانمتوجه حضور دو نفر شکارچی متخلف شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و آنها را دستگیر نمودند

مسعود مستقیم اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین لاشه دو قوچ وحشی و یک قبضه سلاح شکاری خفیف دست‌ساز غیرمجاز کشف و ضبط شد.

متهمین جهت رسیدگی به جرم و اعمال قانون تحویل مراجع قضایی بخش دستگردان طبس شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با اعلام در این باره گفت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

حاتمی اظهار داشت: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

 

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>