عاملین شکار یک کل وحشی در مهریز دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته (پنجشنبه ۹۶/۱۱/۲۶) نیروهای یگان محیط زیست شهرستان مهریز یزد حین گشت زنی در حاشیه منطقه حفاظت شده کالمند بهادران متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رئیس اداره محیط زیست مهریز در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو و رد زنی پرداخته و پس از ساعاتی حین دوربین کشی دو موتورسیکلت را مشاهده نمودند.

محمدرضا خدارحمی محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما موتورسیکلت ها با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

محیط بانان به تعقیب متخلفین پرداخته و پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چندین تیر هوایی یکی از موتورسیکلت ها را با دو سرنشین متوقف نمودند.

موتورسیکلت دوم نیز لاشه یک کل وحشی را رها نموده و متواری گردید.

از متهمین دو دوربین چشمی ضبط شد اما اسلحه ای کشف نشد که احتمال می رود اسلحه قاچاق درون کوه مخفی شده یا توسط راکب موتور سیکلت متواری شده از منطقه خارج شده است.

در این رابطه دو متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+1
-60
  

2 دیدگاه

  1. ابراهیم شفقتی ممان می‌گوید:

    محیط بانان بیشترتلاش کنند لطفا .چون به این شکارچی ها هرچقدر بگیم کل وبز درحیات وحشمون زیاد نیست توجه نمی کنندپس تلاش مضاعفی از طرف محیط بانان لازم وضروری است.

    داغ Thumb up 5 Thumb down 19

  2. میر شکار می‌گوید:

    خدا لعنتتون کنه چرا این کل رو شکار کردین؟میدونید سازمان محیط زیست میتونست مجوز شکار این تروفه چندساله رو باچه قیمتی به خارجیا بفروشه؟خاک برسرتون که جلوی درامدزایی و ارزآوری سازمان محیط زیست رو گرفتید.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>