عاملین شکار یک کل وحشی به همراه یک اسلحه قاچاق در بافق دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه بافق، نیروهای محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مورد نظر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بافق در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو و کمین با یک خودروی مشکوک هنگام خروج از منطقه مواجه شده و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

سید جلال موسوی اظهار داشت: خودروی مذکور بدون توجه به ایست مامورین متواری شده و محیط بانان نیز به تعقیب وی پرداختند.

مامورین پس از مدتی تعقیب و گریز خودروی متخلفین را متوقف نمودند.

در جریان بازرسی از این خودرو لاشه یک کل وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیرمجاز (قاچاق) با لول ژ۳، چهار عدد فشنگ، دوربین چشمی، چاقو و اره کشف و ضبط شد.

در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین در بازرسی از گوشی تلفن همراه متخلفین با دستور قضایی تصاویر متعددی از شکار غیرمجاز پرندگان وحشی بدست آمده که این تصاویر در حال بررسی و کارشناسی است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

+5
-105
  

5 دیدگاه

  1. علی می‌گوید:

    ترا خدا یکی به داد حیات وحش یزد و کرمان بکنه … شکارچی ها مثل مور و ملخ ریختند تو این مناطق یه کشتار بزرگی راه انداختندکه تا مدتی دیگه نسل همه حیوانات نابود میشه . هر روز که به همین سایت مراجعه کنید حداقل یک خبر در مورد بازداشت شکارچی ها تو این مناطق هست . حالا تصور کنیز صدها مورد هست که کشف نمیشه . این قدر اوضاع وحشتناکه که تصورش براتون ممکن نیست … لطفا تمامی دوستان هر جا که میتونند اطلاع رسانی کنند شاید فرجی شد

    داغ Thumb up 17 Thumb down 21

  2. میر شکار می‌گوید:

    ندادن پروانه شکار برابراست با شکار غیر مجاز و ترقیب مردم به استفاده از تفنگ غیرمجاز است.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 14

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    ببینید چطور بیرحمانه سلاخی میکنند و برای خود مایع سرگرمی میسازند چنین اعمال قبیحی را، که این اعمال قلب را قصی میکند. آیا رحم برای چون اینانی جایز است؟
    همینان هستند که رها ماندنشان موجب می‌شود نهایتا محیط بانان شریف به شهادت میرسند و سلاح ابزار کشتار است که در دست آنان رها مانده.
    پس باز یادآوری میکنم مبلغ جریمه سلاح باید از هر جریمه ای سنگین تر شود چون تبدیل به اولین ابزار کشتار جمعیت های حیات وحش و حتی شهادت محیط بانان گرامی ما شده است، که نیاز به برنامه ای جامع جهت کشف و ضبط از بین جامعه دارد.
    با توجه به مستندات کریه فراوان کشف شده از گوشی نباید این متجاوزین حیات وحش و جامعه را به این راحتی رها کرد.

    داغ Thumb up 13 Thumb down 19

  4. رشید می‌گوید:

    این کشتار سریالی بخاطر باز گردانیده شدن اسلحه بی جواز به بازار است .اگر سلاحهای بی جواز جمع آوری و معدوم شوند شکارغیرمجاز بسیار کم خواهد شد .به امید روزی که مسءولین بجای منافع شخصی برای نجات حیات وحش از این کشتارها سلاحهای بی جواز را نابود کنند.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 10

  5. ابراهیم شفقتی ممان می‌گوید:

    باسلام ن
    جان هرکسی روکه دوست دارید شکار بی رویه نکنید

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 8

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>