عامل شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده پرور دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده پرور حین گشت زنی در محدوده پارک ملی صیدوا متوجه صدای شلیک دو گلوله شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو و ردزنی پرداخته و پس از مدتی سه نفر شامل یک شکارچی مسلح و دو کوله کش را حین کندن پوست یک قوچ وحشی مشاهده نمودند.

عباس زارع اظهار داشت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

نیروهای محیط زیست به تعقیب متخلفین پرداخته و پس از شلیک چندین تیر هوایی یک نفر از آنان را دستگیر نموده و دو نفر دیگر موفق به فرار شدند.

از متهم دستگیر شده لاشه یک قوچ وحشی، یک اسلحه گلوله زنی کالیبر ۲۷۰ (دارای مجوز حمل) به همراه ۲ عدد پوکه تازه شلیک شده، یک قطار فشنگ و ۱ عدد دوربین چشمی کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و هویت دو متهم فراری نیز در جریان باجویی ها مشخص شده است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+1
-101
  

2 دیدگاه

  1. رضا1394 می‌گوید:

    چند ماه قبل صد قوچ و میش بر اثر طاعون در پرور مردند با شکار نسل باقی مانده قوچ و میش و بالطبع گوشتخواران به خطر می افتد.

    داغ Thumb up 17 Thumb down 20

  2. میر شکار می‌گوید:

    اینانلو :شکارچی یکی یکی میکشد ولی سوءمدیریت در سازمان محیط زیست هزارتا هزارتا.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>