عاملین شکار بیرحمانه یک بز وحشی آبستن و یک بزغاله وحشی توسط محیط بانان پارک ملی لار دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عصر روز گذشته به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق آزاد حاشیه پارک ملی لار، نیروهای یگان محیط زیست این پارک عازم محدوده مذکور شدند.

رییس پارک ملی لار در این باره گفت: محیط بانان در قالب یک اکیپ پیاده عازم عرصه عای طبیعی شده و یک اکیپ خودرویی به کنترل حاشیه جاده هراز پرداختند.

فرهاد زندی اظهار داشت: مامورین حوالی ساعت ۹ شب متوجه حضور شکارچیان شده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

متخلفین که متوجه حضور مامورین شده بودند اقدام به فرار نموده و محیط بانان نیز به تعقیب آنان پرداختند.

با توجه به هوای مه آلود و بارندگی شدید تعدادی از متخلفین متواری شده و محیط بانان موفق شدند دو نفر از آنها را که لاشه شکار بر دوش خود داشتند دستگیر کنند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک بز وحشی آبستن که متاسفانه دو بزغاله درون شکم خود داشت و لاشه یک بزغاله وحشی ماده یک ساله کشف و ضبط شد.

متهمین پس از تشکیل پرونده تحویل پاسگاه انتظامی پلور شده و پس از یک شب بازداشت صبح امروز جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین در جریان بازجویی ها ضمن اعتراف به شکار غیرمجاز، سایر متمهین متواری را نیز معرفی و هویت آنان را فاش نمودند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. همچنین بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد، معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می گردد. بنابراین متهم می بایست مبلغ چهارصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

 

+1
-80
  

13 دیدگاه

  1. لاچین می‌گوید:

    بله این آقایان در اصل چهار حیوان را کشته اند.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 14

    • خورشید می‌گوید:

      آقایان؟؟ به این اوباش وحشی می گین آقایان؟؟ به اراذل سنگدل و پستی که در دل سرمای زمستان در شرایطی که حیات وحش در سخت ترین شرایط دارن برای زندگی تلاش می کنن، گلوی میش و بزهای باردار رو می برن و جنین های نورس اونها رو بیرون می کشن می گین آقایان؟؟
      این موجودات از نظر هیچ وجدان پاک و هیچ انسان شریفی مردم محسوب نمیشن! مردمی اگر فقط به داشتن چشم و ابرو و گوش و زبان و چهار دست و پا بود تمام انواع بوزینه ها به آمار مردم جهان اضافه می شدن…

      داغ Thumb up 18 Thumb down 23

  2. مینالیزا می‌گوید:

    آخ چقدر دلم سوخت
    آتیش بگیری شکارچی بی مرام
    واقعا چگونه میتونی اینقدر بی رحم ، سنگدل و نادان باشی !؟
    دو ماده و دو نوزاد که چرخه مهمی میتونستن باشند رو تو از بین بردی ، تو چه موجودی هستی ؟…
    آخه خدای خوب من چه آفریدی ؟
    مگر اینهمه نامردی و جهل را باید تو یه قماش جمع شده حیات وحش و موجودات زنده آن پس بدهند ؟
    اون بز و آن حیوان آبستن میدانسته ، میفهمیده حس مادری دارد ، نوزاد دارد ، تا کی و چقدر دم از عشق به طبیعت و حیات وحش زدن از این قماش شنیدن مضحک و کاریکاتور است ، تقاص این کار را را همین جا ،همین دنیا و پشت در این دنیا میدی ، تو مزد این کار رو اینجا میگیری ،بدون تردید.

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 16

  3. محمد می‌گوید:

    واقعا اینا خیلی بى انصاف بودن که شکار ماده رو زدن باید یه جریمه ی سنگین براشون بزارن که دیگه نسل کشی نکنن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

  4. جمشید می‌گوید:

    سقوط،
    سقوط،
    و سقوط….!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  5. میر شکار می‌گوید:

    در اینکه این نگونبخت ها جنایت کرده اند شکی نیست.تو این فصل ماده ها بعد از جفتگیری و آبستن شدن تو گله های چندتایی باهم تو ارتفاعات پایین میمونند و نرها نیز در گله های جداگانه بسمت ارتفاعات بالاتر میروند .این انسانهای حقیر و پست که جرعت و توان و وجود اینو ندارن که تو این فصل با توجه به برفی بودن کوهها بسمت ارتفاعات برن و نرها رو شکار کنند، دست به اینگونه جنایات میزنند. هیچ شکارچی ای کار این جانیا رو تأیید نمیکنه.ولی انتظار هم نداریم که شما به جمع توحین کنید.شکار چهار پا قانون خاص خودشو داره .چهارپای ماده نباید در هیچ فصلی شکار بشه.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 9

  6. ایران یوز می‌گوید:

    لعنت خدا بر تو ای شکارچی بیرحم ، چطور دلت اومد این حیوان ابستن رو شکار کنی ،
    ای ا، خدا بی خبر.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

  7. دوست دار محیط زیست می‌گوید:

    آفرین به تو که اسمت رو شکارچی گذاشتی،نه ،تو یک شکارچی نیستی تویک قاتلی،جانی هستی که در این فصل ادای شکارچی رو در میاری وتفنگ به دست برای قتل عام وحوش طبیعت ،را ه بیابان در پیش میگیری.
    خدایا به نادانی این نادانان بیخرد پوزش طلبیده به این نادانان بی غیرت کمی عقل عطا کن که کمر به نابودی این طبیعت بی پناه بسته اند.
    ش

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 8

  8. پلنگ ابرانی می‌گوید:

    این ارازل واوباشی که من میبینم نگران پرداخت جریمه نیستند از سر و وضع لباساشون معلوم پول دار هستند و این مبالغ براشون چیزی نیست
    یا باید جرایم رو ده برابر کنند یا مجازات حبس طولانی مدت و بدون خرید به این نامردها بدن

    داغ Thumb up 8 Thumb down 7

  9. ارزو می‌گوید:

    .یقینا این افراد هم اگر باهاشون حرف زده بشه میگن ما شکارچی هستیم و شکار کش نیستیم..درحالی که هیچ فرقی بین این دو گروه وجود نداره..اونهایی که میگن شکارکش نیستن و شکارچی هستند مگه حیوانات رو شکار نمیکنن..اصلا همونها از کجا میفهمن که یه حیوون ماده ممکنه باردار باشه….فرقی بین شکارچی خا وجود نداره

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  10. میر شکار می‌گوید:

    اصلاً نباید چهارپای ماده در هیچ فصلی شکار بشه .اگه این اصل رعایت بشه این حیوانات در خطر انقراض قرار نمیگیرن. این اصل جدا از سوء مدیریت مسئولین هست که با ندانمکاری خیلی بیشتر از شکار این حیوانات رو در معرض انقراض قرار میدن.
    شکار کشی یعنی بیرویه شکار کردن ، ماده شکار کردن ، تو فصل تولید مثل شکار کردن .اگه چیزی رو نمیدونید خواهشاً مطلب ننویسید.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  11. میر شکار می‌گوید:

    سوء مدیریت مسئولین هم مصداق بارزش طاعون نوشخوار کنندگان کوچک هست که این همه چهارپا تو تین چندساله کشت و مقصر اول و آخرش سازمان محیط زیست بود.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>