عامل شکار یک کل و یک بزغاله وحشی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نایین مستقر در سر محیط بانی چوپانان، به یک خودروی سواری پژو که در جاده آسفالت مرز شمالی پناهگاه حیات وحش عباس آباد در حال تردد مشکوک شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: این خودرو که مشاهده محیط بانان متواری شده بود پس از تعقیب و گریز با همکاری ماموران انتظامی متوقف شد.

حسین اکبری اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو ۱۴ عدد فشنگ چهارپاره، یک چاقو، لاشه یک کل وحشی و لاشه یک بزغاله وحشی کشف و ضبط شد.

در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

0
-5
  

6 دیدگاه

  1. میر شکار می‌گوید:

    چهارپای ماده نباید در هیچ فصلی شکار بشه .اگه این مورد رعایت بشه نصل چهار پایان در ایران در خطر انقراض قرار نخواهد گرفت.

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 9

  2. ابراهیم شفقتی ممان می‌گوید:

    باز شکار وشکارچی غیر مجاز انگاری تمامی نداره خواهشنا برخور د جدی بشود ومحیط بانان یکمی پر تلاشگر

    داغ Thumb up 12 Thumb down 36

  3. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    بادرود
    آقای میرشکار حیوان نر و ماده نداره و شکارچی هم مجاز و غیر مجاز، طوری از نابودی ((نسل)) چارپایان می نویسید که انگار آفریده شدن که فقط شکار بشن،انسانی که بتواند با اسلحه و یا هر وسیله دیگری موجود زنده ای را برای تفریح و سرگرمی بکشد بی شک در انسان بودنش جای تردید است….

    داغ Thumb up 10 Thumb down 27

  4. میر شکار می‌گوید:

    عقیده و نظر هرکس برای خودش و شنونده محترم هست .دوستان عقاید خودشونو دارند ما هم عقاید خودمون .بارها در مورد اختلاف در عواطف و احساسات اشخاص مختلف نوشتم دیگه دلیلی نمیبینم اینجا تکرار بشه.قرار نیست نظرات شما با دیگران همسو نیست به دیگران توهین کنید.دوستان روشنفکر و امروزی تو کشورمون شکار و صید را جنایت و برای عصر جاهلیت میدونن.در صورتی که تو کشورهای پیشرفته (نه مثل ما جهان سومی) شکار و ماهیگیری یکی از محبوب ترین رشته های ورزشی حساب میشه.
    اگر بحث شک کردن به انسانیت افراد باشه من هم به انسانیت برخی بظاهر طبیعت دوست شک دارم که با لباس سبز فقط برای منافع خودشون قوانین اجرا میکنند و با ندانمکاری کل محیط زیست کشور رو بخطر انداختند.زیاد مثال زدم تا حالا کسی هم نتونسته انکارشون کنه.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

  5. میر شکار می‌گوید:

    میزان پرطرفداران هر دیدگاه نشاندهنده میزان حق بودن و درست بودن و با دلیل و منطق و استدلال بودن اون دیدگاست.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>