میزان بارش های کشور در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۲٫۷ درصد کاهش داشته است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال بارندگی های خوب چند روز اخیر در ماه پایانی سال جاری و بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش های کشور از اول مهر تا چهارم اسفندماه جاری، به ۶۸ میلی‌متر رسید.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بارش ۶۸ میلیمتری کشور نسبت به میانگین دوره‌ی مشابه دراز مدت (۱۴۴٫۴ میلیمتر) معادل ۵۲٫۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۴۳٫۷ میلیمتر) ۵۲٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم بارش های اول مهر تا چهارم اسفند معادل ۱۱۲ میلیارد و ۶۶ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

0
-2
  

3 دیدگاه

  1. آریا می‌گوید:

    بارندگی ها در کشور کاهش داشته به گونه ای که قبل از بارش های بهمن ماه حوزه آبریز دریاچه ارومیه بیشترین کاهش بارندگی را داشت. اما با بارش های خوبی که در بهمن ماه داشتیم آن کمبود جبران شد و حتی افزایش بارندگی داشتیم به گونه ای که میانگین بارش در حوزه آبریز دریاچه ارومیه در محدوده استان آذربایجان‌غربی با ۱۸۴ میلیمتر بارش ۳۰ درصد نسبت به پارسال و ۴ درصد نسبت به میانگین دراز مدت افزایش بارش داشته که نتیجه آن هم بالا آمدن تراز دریاچه است که به طور مستقیم به بارندگی وابسته است.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  2. حق گو می‌گوید:

    مشکل اصلی کم شدن و نبود بارشها فعال بودن پارازیت است .پارازیتها از بارور شدن ابرها جلوگیری میکنند هفته گذشته تماما آسمان شهرما ابری بود ولی فقط دوساعت بارش داشتیم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  3. شیر بیشه ای ایرانی می‌گوید:

    از گذشته خشکسالی و آبسالی وجود داشته و حتی در قرآن (سوره یوسف) آمده است. ان شاء الله در ماههای آتی با بارشهای خوب این کسری جبران شود ولی مشکل اصلی ما مصرف بیش از حد به ویژه در کشاورزی سنتی می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>