عامل شکار غیرمجاز ۷ تیهو در عنبرآباد دستگیر و پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل نیروهای یگان محیط زیست شهرستان عنبرآباد کرمان حین گشت زنی در دشت آزادگان با یک شکارچی متخلف سوار بر یک خودروی پاترول مواجه شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان عنبرآباد کرمان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را دستگیر نمودند.

نرگس افشار اظهار داشت: در بازرسی از خودروی این شکارچی متخلف لاشه هفت تیهو به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دولول دارای مجوز حمل و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلف روز یکشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۶ مبلغ ۱۴ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز هفت تیهو را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+4
0
  

7 دیدگاه

  1. فرزاد گرگان می‌گوید:

    خب پروانه شکار بدین که کسی شکار غیر مجاز نکنه . پولی که از شکارچیا میگیرینو باهاش پرنده پرورش بدین بعد تو طبیعت ول کنین

    پر طرفدار Thumb up 64 Thumb down 14

    • آریا می‌گوید:

      یه جوری میگید که پروانه بدید که کسی شکار غیر مجاز نکنه انگار شکارچیان خواهان مجوز تکثیر و پرورش هستند!!! خب در هر حال این پرندگان شکار میشوند پس به جای اینکه برای یک پروانه شکار که خودش مجوز کشتار صد ها پرنده است( ان هم در صورتی که شکارچی به تمام قوانین پایبند باشد و بیشتر شکار نکند ) می توانند این گونه با دستگیری متخلفان برای هر پرنده دویست هزار تومان بگیرند. این جوری هم اون طرف آدم میشه و هم سازمان به یه پولی میرسه و حیات وحش هم حداقل با مجوز سازمانی که باید متولی حفاظت از اونها باشه از بین نمیرند.

      داغ Thumb up 13 Thumb down 53

      • ولاش گرین می‌گوید:

        با این نظرات حکیمانت معلومه تازه کاری یا از یک متری تفنگ هم رد نشدی.از اعدام بدتر که دیگه نیست واسه چند گرم شیشه اعدام میکنن ولی آیا مواد مخدر و معتاد رو جمع کردن.البته بلا تشبیه چون شکار همیشه کار بزرگان و نجیب زادگان بوده و هست

        پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 14

      • خورشید می‌گوید:

        جناب آریا
        چه افتخاری از این بالاتر که شما از یک متری تفنگ یا ساطور و اره و دیگر لوازم کشتار رد نشدین!! این مطلب نشانه ی اینه که مشتاق صدای گلوله و سلاخی آفریده های بی گناه خدا نیستین و از بوی خون و لاشه ی جانوران مظلوم کیفور نمیشین! اینها افتخار کمی نیست برای یک انسان!

        داغ Thumb up 7 Thumb down 24

  2. میر شکار می‌گوید:

    دلیلی برای ندادن پروانه شکار برای پرندگانی از قبیل کبک و کبوتر و تیهو و سار که جمعیتشون فراوانه وجود نداره.آقایان بهانه آمفولانزای پرندگان داشتند در صورتی که تنها کمتر از دو هفته هست که مواردی از این بیماری مشاهده شده.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 12

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    هیچگاه و هرگز، خدا نکند که از کنار تفنگ رد بشیم، آن ابزار کشتار و ریختن خون جانداری بی پناه که لحظات آخرین التماس ها و در نهایت تسلیمش را جشن بگیریم ننگ بر من. میدانید از چه لحظه ای سخن میگوییم آن لحظه که از شدت ضعف در مقابلم بخاک افتاده، آیا مرگ مرگی که خدایی ناکرده من بخواهم وسیله اش باشم و با چنگال قدرت و خود کامگیم برای لذت و نفس متکبرم، نه هرگز. این بزرگی و جوانمردی نیست این اوج حقارت و ذلت است، بر خود نمیپذیرم.
    هیهات من الذله

    داغ Thumb up 7 Thumb down 29

  4. میر شکار می‌گوید:

    خدارو شکر میکنم با اینکه ده تا دیدگاه مینویسم و پنج تاش منتشر میشه و بقیش بناحق حذف میشه ولی همون تعدادش میزان پرطرفداراش چند برابر مخالفینش هست. رو حرف حق نمیشه سرپوش گذاشت.من اونقدر مرام و مردونگی دارم که جملات حق دوستان مخالف خودم رو تأیید میکنم ولی آیا دوستان مخالف من اینقدر مرام دارند؟ جواب دیدگاه بالا رو تا حالا ۳ بار نوشتم و حذف شده دلیلش چیه نمیدونم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>