عاملین شکار ۳ قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کهیاز دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه ۹۶/۱۲/۷ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط یک شکارچی متخلف ساکن یکی از روستاهای اطراف منطقه حفاظت شده کهیاز، نیروهای یگان محیط زیست اردستان یک مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.

رییس اداره محیط زیست اردستان در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشتند.

حسین شواخی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از اخذ حکم ورود به منزل و نیابت قضایی به همراه مامورین پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در بازرسی از این مکان لاشه کامل و تازه شکار شده سه قوچ وحشی به همراه یک دستگاه موتورسیکلت CRM قاچاق کشف و ضبط گردید.

در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ سیصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین موتورسیکلت توقیف شده که بصورت قاچاق وارد کشور شده به نفع دولت مصادره خواهد شد.

+1
-29
  

6 دیدگاه

  1. دوست دار محیط زیست می‌گوید:

    سلام ودرود بر محیط زیست،خسته نباشید به کارکنان زحمتکش.
    آقای شکارچی، از عکس پیداست که حیوانات زبان بسته خیلی لاغر بوده اند،این کارها رو انجام ندهید آن هم در فصل زمستان وبهار.لطططططططططططططططففففففففففففففففااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا”"”"”"”"”"”"”"”"”"”"

    داغ Thumb up 11 Thumb down 14

  2. ابراهیم شفقتی ممان می‌گوید:

    وای وای چه قتل عامی
    این شکارچی ها چه کار که نکردند

    داغ Thumb up 8 Thumb down 20

  3. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    قوچها جوان هستن

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  4. خورشید می‌گوید:

    واقعا این مبلغ به عنوان جریمه ی کشتار سه قوچ سالم و قوی و سه منبع بی نظیر ژنتیکی برای جمعیت این جانور در منطقه ناچیز و غیرمنصفانه است!! اقدامات تنبیهی برای شکار باید در حدی باشه که زندگی چنین جانی هایی رو لااقل در یک دوره ی زمانی موقت با مشکل جدی روبرو کنه و روال زندگیشون رو مختل کنه! تا شاید این شرایط باعث بشه برای یک بار هم که شده به رفتار زشت خودشون فکر کنن! شاید خدا بهشون کمک کرد و به فکر پیدا کردن راهی برای درمان این بیماری افتادن ……..

    داغ Thumb up 8 Thumb down 24

  5. میر شکار می‌گوید:

    عجب درامدی از دادن مجوز شکار به خارجیا برای شکار این سه تا قوچ از دست سازمان محیط زیست رفت…

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

  6. وعلیکم. می‌گوید:

    پس چرا هنوز ترتیب اثر داده نشده وهنوز متخلفین آزاد هستن.تکلیف اون پوست چی میشه.پس کجاست رسیدگی؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>