عامل شکار سه مرغابی در تفرش دستگیر و پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی گردید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جمعه ۹۶/۱۲/۱۸ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان تفرش حین گشت زنی در حاشیه رودخانه قره چای با یک شکارچی غیرمجاز مواجه شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان تفرش در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را دستگیر نمودند.

علی خسروان اظهار داشت: در بازرسی از متخلف لاشه سه مرغابی وحشی به همراه یک اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق)، شانزده عدد فشنگ مربوطه و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف روز شنبه مورخ ۹۶/۱۲/۱۹ مبلغ سه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه مرغابی وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

+60
-171
  

3 دیدگاه

  1. پرنده مهاجر می‌گوید:

    هنوز ملت میرن شکار پرنده بابا بیخیال دیگه از اول اسفند توجیهی نداره شکار پرنده. چون همه پرنده نطفه دار وحس جفت یابیشون گل کرده. کمی آموزش و تفهیم لازمه

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 4

  2. جمشید می‌گوید:

    به ضرس قاطع،یک قطعه مرغابی کله سبزبا ماده مرغابی،جفت بودند.!
    انسان ایرانی،به کجا چنین شتابان.!
    شرم باد.!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 7

  3. میر شکار می‌گوید:

    قانوناً از اول اسفند باید شکار تعطیل شود.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>