به مناسبت روز جهانی آب

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): دوم فروردین برابر با ۲۲ مارس از سوی متحد به عنوان روز جهانی آب نام‌گذاری شده است.

در سال ۱۹۹۲ و در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل که در شهر ریودوژانیرو برگزار شد، موضوع روز جهانی آب رسما مطرح شد.

در این کنفرانس از کلیه کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه ۲۱ سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص داده و از طریق پخش و اشاعه نشریات و برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها در گرامیداشت آن بکوشند.

از سال ۱۹۹۳ هر سال یک شعار (موضوع) جدید درباره مسائل حیاتی و حساس آن زمان برگزیده می‌شود تا فعالیت‌های جامعه بر پایه آن شعار شکل گیرد.

موضوع روز جهانی آب در سال ۲۰۱۸ با عنوان «طبیعت براى آب» «Nature for Water» انتخاب شده است.

سازمان ملل در روز جهانى آب ۲۰۱۸ سعى دارد به بررسى راه حل هاى هماهنگ و سازگار با طبیعت (غیر سازه اى) به حل چالش هاى مرتبط با آب همانند خشکسالى، سیل و… می پردازد.

+31
0
  

2 دیدگاه

  1. کفتار راه راه می‌گوید:

    بایستی هوشمندانه کار و مصرف کنیم نه اینکه بی برنامه دقیق و همینجوری با اندک آب گرانبهای باقی مانده هندوانه آب بدهیم و کیلویی صد تومان بفروشیم.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  2. حسین صفوی می‌گوید:

    خیلی دقیق و حساس تر برای مصرف آب باید بشم

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>