یک گوساله گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری متولد شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته (۱۶ فرودین ماه سال جاری) یک گوساله گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری متولد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری در این باره گفت: تعداد ۳۹ گوزن زرد در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می شد که با تولد این گوساله، تعداد گوزن ها به ۴۰ عدد رسیده است.

رضا قاسمی اظهار داشت: محیط بانان به منظور وارد نشدن استرس به گوزن مادر و گوساله اش از فاصله دور اقدام به تصویر برداری نمودند.

گوزن زرد ایرانی بطور کامل در طبیعت کشور منقرض شده است و صرفا تعداد محدودی از این گونه بسیار ارزشمند در شرایط اسارت و نیمه اسارت نگهداری می شوند تا شاید روزی بتوان تعدادی از آنها را به زیستگاه طبیعی بازگرداند.
 

.

+47
0
  

4 دیدگاه

  1. عقاب می‌گوید:

    خداروشکر،خبر خوبی بود اول سالی
    به امید خبرهای خوب در سال جدید

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  2. مهراب مهرآبادی (پلنگ هفتاد قله) می‌گوید:

    این گوزنها را تا کی میخواین توی باغ وحش یا جای دیگه نگهداری کنید و هر سال این رو یادآوری کنید که یک روزی اینها را آزاد میکنید.؟
    توی باغ وحش اراک هم حدود بیست راس از این گوزنها هست و هر سال به جمعیت آنها اضافه میشه. ولی تا کی؟

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  3. میر شکار می‌گوید:

    انشاالله روز بروز بر تعداد حیوانات در معرض انقراض افزوده گردد.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  4. زیتون می‌گوید:

    باید با بیوتکنولوژی رفت سراغ درخت های بلوط زاگرس و آفتش…..متاسفانه دستکاری ژنتیک آخرین راه …..تنوع ژنتیک این گوزنها هم اصلا مناسب نیست….انتخاب جفت باید علمی تر صورت بگیره(نقشه ژنتیکشون)…..

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>