شکارچی سابقه دار پیش از اقدام به شکار آهو در موته دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیمه شب گذشته نیروهای یگان محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته حین گشت شبانه متوجه یک موتورسیکلت شدند که درون دشت مشغول نورکشی برای شکار آهو بود.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیطبانان با چراغ خاموش به شکارچیان نزدیک شده و در مسیر آنها کمین کردند.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: متخلفین با مشاهده خودروی محیط زیست با سرعت زیاد متواری شده و مامورین نیز به تعقیب آنها پرداختند.

موتورسیکلت پس از مدتی تعقیب و گریز به دلیل سرعت بالا واژگون شده و دو سرنشین آن با پای پیاده اقدام به فرار نمودند.

محیطبانان یکی از متخلفین را دستگیر نموده و نفر دوم با استفاده از تاریکی شب متواری شد.

از متهم دستگیر شده یک موتورسیکلت ۲۵۰ بدون پلاک و سند و یک اسلحه شکاری تک لول قاچاق به همراه لاشه یک کبک کشف و ضبط گردید.

البته متخلفین به قصد شکار آهو وارد منطقه شده و در همین حین یک کبک نیز شکار کرده بودند.

شکارچی دستگیر شده از متخلفین سابقه دار و حرفه ای موته به شمار می رود که پرونده قبلی تخلف شکار وی هنوز در حال رسیدگی است.

متهم دستگیر شده در جریان بازجویی ها هویت همدست متواری خود که وی نیز از متخلفین سابقه دار و دارای پرونده قضایی در زمینه شکار غیرمجاز است را نیز افشا کرده است.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

+1
-21
  

6 دیدگاه

  1. همیار می‌گوید:

    ارزش دستگیری یک متخلف سابقه دار به اندازه ی چند شکارکش است.
    درود بر شما محیط بانان زحمت کش

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 12

  2. آریا می‌گوید:

    این چه جور سیستمی هستش که فرد سابقه دار داره واسه خودش راست راست میگرده و هر کاری دلش می خواد میکنه !
    خب معلومه که یک جای کار ایراد داره.
    وقتی مقام قضائی ملایمت نشان می دهد این افراد گستاخ تر شده و سازمان محیط زیست را به سخره میگیرند.
    هر چه قدر که ما خواهان اشد مجازات برای این اوباش هستیم متاسفانه احکام مزخرفی مانند حکم سبز که جدیدا مد شده دست این افراد را بیشتر باز میکند برای کشتار.

    داغ Thumb up 18 Thumb down 33

  3. محمود از خمین می‌گوید:

    جدا زحمات عزیزان محیط زیست قابل تقدیر است اما چه فایده ای دارد نهایتا چند روز یا هفته دیگر ازاد میشوند و دوباره ادامه میدهند

    داغ Thumb up 21 Thumb down 22

  4. خورشید می‌گوید:

    این جریمه ها و مجازات های مضحک اصلا جوابگو و بازدارنده نیستن! سازمان خودش رو مسخره ی یک مشت جانی وقیح و تربیت ناپذیر کرده!! با هر موجودی باید بر اساس نوع و گونه و ویژگی های شخصیتیش رفتار کرد!
    گاهی از اوقات تا نباشد چوب تر …..

    داغ Thumb up 6 Thumb down 26

  5. میر شکار می‌گوید:

    واقعاً جای تأسف داره ،این فصل که فصل شکار نیست .الان این حیوانات باید با آرامش فرزندان خودشونو بزرگ کند .جرمشان نا بخشودنیست.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  6. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    داعش رو روسفید کردن
    کسی که با موتور به شکل ناجوانمردانه شکار میکنه انسان نیست
    باید بجز جریمه حتما زندانی بشه تا ادم شه

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>