به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر / برای حفاظت از پرندگان مهاجر همصدا شویم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جهانی پرندگان مهاجر، مناسبتی است که از سال ۲۰۰۶ توسط دو نهاد بین المللی فعال در زمینه حیات وحش یعنی کنوانسیون حفاظت از گونه های مهاجر وحشی (CMS) و تفاهم نامه همکاری حفاظت از پرندگان مهاجر آبی آفریقا و اوراسیا (AEWA)  و با هدف جلب توجه همگان به موضوع حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه هایشان ترتیب داده شده است.

برنامه های مرتبط با این مناسبت هر ساله طی دو روز در ماه می میلادی مطابق به طور هماهنگ در جهان به اجرا درمی آید.

مراسم روز جهانی پرندگان مهاجر در سال جاری، در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

شعار روز جهانی پرندگان مهاجر در سال جاری Unifying our Voices for Bird Conservation ، یعنی برای حفاظت از پرندگان مهاجر همصدا شویم، انتخاب شده است.

سال ۲۰۱۸ یک دوره انتقال مهم در تاریخ روز جهانی پرنده مهاجر است. روز جهانی پرندگان مهاجر به عنوان یک پلت فرم جدید، تلاش های جهانی را برای تقویت آموزش و آگاهی رسانی در مورد نیاز به حفاظت از پرندگان مهاجر و زیستگاه های آنها در همه سطوح مختلف، در جهان متحد می کند.

+156
-3
  

5 دیدگاه

  1. لاچین می‌گوید:

    البته باید یه کنوانسیون تشکیل بدن که به پرنده های مهاجر اطلاع بدن به ایران مهاجرت نکنن!!

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 9

    • خورشید می‌گوید:

      احسنت!! و همینطور یک اردوگاه هم برپا کنن در آنسوی مرزها برای پناهندگی دیگر جانوران! تا عطای این مرز پرگهر و هیولاهای حیوان آزارش رو به لقاش ببخشن و برای همیشه از اینجا برن ….

      داغ Thumb up 6 Thumb down 6

  2. هادی می‌گوید:

    شکار پرندگان مهاجر در همه جای دنیا رایجه. اتفاقا در ایران اگه برای شکار تمرکز رو بزارن روی همینها، فشار کمتری به پرندگان بومی وارد میشه.. این یه واقعیته

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 7

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    فقط خوزستان و فریدونکنارو جمع کنن هیچ مشکلی پیش نمیاد.
    مثل همه کشورهای دنیا صدور پروانه شکار پرندگان ابزی مهاجر رو ادامه بدن. در کشور لتونی جشن ورود پرندگان مهاجر و فصل شکار میگیرن و در مدت دوماه درامد بسیار سنگینی از راه توریست شکار در میارن. جالبه که بومیهای اونجا هیچ شکاری نمیکنن و فقط از راه توریست شکارچی درامد دارن.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>