عاملین شکار دو گرگ در گرمه به یک سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بهمن ماه سال گذشته به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار دو گرگ و تلاش شکارچیان برای دریافت کله گرگی از دامداران، نیروهای محیط زیست گرمه با همراهی مامورین پاسگاه انتظامی عازم روستای مربوطه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمه در این باره گفت: متخلفین با مشاهده مامورین سوار یک موتورسیکلت شده و اقدام به فرار نمودند.

صفر زاده اظهار داشت: مامورین در جریان تعقیب و گریز طولانی موتورسیکلت متخلفین را متوقف و هر دو نفر را دستگیر نمودند.

در بازرسی از متخلفین سر بریده شده دو گرگ خاکستری، یک بزغاله اهلی که از دامداران بابت کله گرگی دریافت شده بود، دو دوربین شکاری، دو عدد فشنگ غیر مجاز چهارپاره و یک قمه کشف و ضبط شد.

متخلفین دستگیر شده از شکارچیان سابقه دار می باشند که دارای چندین پرونده تخلف صید و شکار در استان های شمال شرق کشور هستند.

متهمین پس از تشکیل پرونده تخلف جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی گرمه، علی رغم انکار متهمین در کلیه مراحل بازپرسی، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست و مرجع انتظامی، دفاعیات بلاوجه متخلفین و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه هر یک از متهمین را با استناد به ماده ۱۰ قانون شکار و صید به جرم شکار غیر مجاز دو گرگ به تحمل ۱۸۰ روز حبس محکوم نمود.

همچنین دادگاه متهم ردیف دوم را به جرم نگهداری دو عدد فشنگ چهارپاره به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی و مصادره فشنگ های کشف شده به نفع دولت محکوم نمود.

همچنین بر اساس  آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک گرگ معادل چهل میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ هشتاد میلیون ریال نیز به حساب دولت واریز نمایند.

+1
-29
  

4 دیدگاه

  1. جنگل شمشاد می‌گوید:

    خصوصیات گرگ برای طبیعت لازم است. خداوند آن را طوری آفریده که با دریدن، تعداد چهارپایان وحشی را در طبیعت متعادل کند و جلوی نابودی مراتع و سیل و ریزگرد و بیابان زایی را بگیرد، ولی ما خودمان با افزایش چند برابری ظرفیت دامها دقیقا برعکس طبیعت عمل میکنیم. از سوی دیگر از چهار تا کل و بز و قوچ و آهو نمی گذریم و چند ناحیه امن برای وحوش نمی گذاریم آن وقت از حمله گرگ و پلنگ خشمگین شده و آنها را از بین میبریم.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 5

  2. لاچین می‌گوید:

    یکیش که سگه نه گرگ اوردن جای گرگ جا بزنن!!

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 4

    • زیتون می‌گوید:

      راست میگه یکیشون حداقل ژن قاتی از سگ داره…..کله گرگی برای زمانی که تفنگ نبود و طرف با مهارت رزمی و چوب دستی گرگ را میکشت …..تفنگ کشی با موتور برای گرگ که هنر نیست…..

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    وجود گرگ در طبیعت بسیار مفیده.
    بنظر من گله های گوسفند مزاحمان اصلی طبیعتن.
    دامداری سنتی باید تبدیل به صنعتی بشه و مثل اکثر کشورها محدود به مزارع پرورشی بشه

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>