عامل شکار یک بز وحشی در ملایر دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای محیط زیست شهرستان ملایر حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده لشگردر متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ملایر در این باره گفت: محیطبانان با توجه به تاریک شده هوا در مسیر احتمالی شکارچیان به کمین نشستند.

شعبانلو اظهار داشت: ساعت ۲/۳۰ بامداد یکی از شکارچیان به محل کمین نزدیک و با اقدام به موقع مامورین دستگیر شد.

در بازرسی از متخلف بخشی از لاشه یک بز وحشی. یک چاقوی آغشته به خون و یک فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط شد.

به دلیل اینکه نیمی از لاشه شکار همراه متخلف دستگیر شده بود و اسلحه ای نیز از وی کشف نگردید به احتمال فراوان متخلفین دو نفر بوده و بخشی از لاشه و اسلحه توسط فرد دیگری از منطقه خارج شده است.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

0
-14
  

1 دیدگاه

  1. پرنده مهاجر می‌گوید:

    وقتی مجوز شکار به خارجی بدید همین میشه افراد بومی هر چی رو میزنن
    فقط لج و لجبازی داره پدر همه چی رو درمیاره. کی میخان درس شن دو طرف

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>