۳ نفر از نیروهای منابع طبیعی ملکشاهی با ضربات چاقوی متخلفین مجروح شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی ایلام و دو نفر دیگر از کارکنان این اداره ظهر امروز (دوشنبه ۹۷/۵/۲۲) توسط دو نفر متخلف از اهالی روستای باولگ به ضرب چاقو زخمی شدند.

به گزارش ایرنا این ۲ نفر به صورت غیر مجاز در اراضی ملی حد فاصله روستای بیاولگ و شر دلگشا اقدام به احداث ساختمان کرده بودند که این بنا با شکایت اداره منابع طبیعی در مراجع قضایی و با حکم دادگاه پیش از ظهر امروز تخریب شد.

پس از آن که ضابطین قضایی در اجرای حکم قانون و دستور دادستان این بنا را تخریب کردند ظهر امروز مالکین خشمگین با ورود به اداره منابع طبیعی این شهرستان، اقدام به نزاع و درگیری نموده و پس از زخمی کردن مدیر و ۲ نفر دیگر از کارکنان بوسیله چاقو از محل متواری شدند.

مجروحین تیم حادثه به مراکز درمانی اعزام و تعقیب و دستگیری ضاربین در دستور مامورین انتظامی قرار گرفته است.

مدیر منابع طبیعی ملکشاهی دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ضاربان ۲ برادر از اهالی شهرستان به اسم فامیلی زیبایی یکتا ساعت ۱ امروز بعد از اجرای حکم تخریب سازه غیر مجاز انان توسط دادستانی، وارد منابع طبیعی شهرستان شده باضربه چاقو وی و دو نفر از کارکنان این اداره را مجروح کردند.محمد قاسم نیا با اشاره به تعهد اخلاقی ، قانونی و اداری خود وهمکارانش برای جلوگیری از زمین خواری ومصادره املاک عمومی به سود شخص یا اشخاص سودجو افزود: در این مورد نیز مطابق قانون در واکنش به تخلف صورت گرفته ماموران منابع طبیعی موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع دادند که پس از سیر مراحل قضایی وصدور حکم قلع وقمع ، دادستان شهرستان ملکشاهی دستور تخریب این بنا را صادر کرده است.

+3
-6
  

4 دیدگاه

  1. میر شکار می‌گوید:

    خداروشکر که شکارچی نبودن متخلفین وگرنه چه فهش ها که به شکارچیا نمیدادند دوستان این سایت.

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 11

  2. هاشم می‌گوید:

    خدایا فرهنگ ما را افزون بفرما….
    تو خراسان رضوی هم بعد اجرای ی حکم مشابه، متخلف بروی سرهنگ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی اسلحه کشید!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  3. کفتار راه راه می‌گوید:

    متاسفانه هنوز متوجه نشده ایم که تبعات صدمه به محیط زیست چه قدر جدی و خطرناک و نزدیک است و فقط فکر منافع آنی هستیم و با زور چاقو می خواهیم به این تخریب ادامه دهیم. برای آشکار شدن تبعات این کار دو مثال در ذیل می آورم:
    ۱- آیا ما حاضریم در هوای با گرد و خاک چند هزار برابر حد مجاز سیستان و اهواز و همین ایلام، فرزندمان نفس بکشد میدانید چند سال بعد دچار چه دردسرهایی می شود؟؟؟
    ۲- اگر آب چاه روستا و شهرمان خشک شود چه کار می کنیم؟؟؟ آن وقت هر جا می روی می بینی هرکس یک باغچه تفریحی برای خود درست کرده و چند تا درخت کاشته و محصولی ندارد و به خاطر چهار تا سبد میوه مصرف شخصی کلی آب دارد مصرف می کند که مثلا داریم کشاورزی می کنیم. و بایستی واقعا جلوی این حیف و میلها را گرفت. چند روز پیش مقاله ای خواندم که در آن آقای تجریشی گفته بود برای حفظ منافع آب فقط ۵ سال وقت داریم و اندکی آب در منابع و چاه ها ها هست و پایین تر لجن و شور است و به درد نمی خورد و بعد از ۵ سال جنگ آب شروع می شود.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

  4. میر شکار می‌گوید:

    مردم ما از هشدارها نمیترسن دوستان عزیز، صبر میکنن تا حادثه اتفاق بیفته تازه بفکر میفتن و اونوقت دیگه کاری نمیشه کرد.
    ما تو چند سال اخیر متأسفانه کلی از زخایر آبهای زیر زمینی مونو بدلیل برداشت های غیر مجاز توسط چاه های غیر مجاز از دست دادیم .کشت های قطره ای و گلخانه ای تا ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب ایجاد میکنه ولی چند درصد کشاورزان ما انجامش میدن؟وقتی خودمون به خودمون رهم نمیکنیم اونموقع در انتظار چی هستیم؟بیشترین مصرف آب ما به ترتیب تو بخش کشاورزی بعد صنعت و در آخر شرب و بهداشت هست.اونوقت ما تو تبلیغات صرفه جویی در مصرف آب ،شیر آب خونه رو نشون میدیم.ترکیه با اونهمه آبی که داره تمام خط تولیدهای کارخونه های پر مصرف آب نساجی رو داره به ایرانیا میفروشه و خودش داره بهینه ترین خط تولیدها رو برای خودش راه اندازی میکنه.اونوقت ما با این همه مشکل آب…

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>