علی تیموری مدیر کل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست رفتنی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بر اساس اطلاعات موثق دریافتی، علی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست استعفای خود را تقدیم کرده و به زودی از این سازمان جدا می شود.

تیموری که از سال ۱۳۹۳ در زمان ریاست معصومه ابتکار در این سمت مشغول به کار بوده و اقدامات گوناگونی را در این دفتر تخصصی انجام داده است.

بیمه پلنگ ایرانی، ممنوعیت استفاده از حیات وحش در سیرک ها، ساماندهی مراکز نگهداری حیات وحش و راه اندازی قرق های اختصاصی از اصلی ترین اقدامات صورت گرفته در دفتر شکار و صید در دوران تیموری بوده است.

دلایل استعفای تیموری مشخص نیست اما به نظر می رسد نابسامانی ها در معاونت محیط طبیعی، تصمیم گیری های غیر کارشناسی و غیر تخصصی در حوزه ریاست و دخالت های حلقه نزدیکان رییس سازمان در مورد شکار و صید جانوران وحشی، کاهش اختیارات دفاتر تخصصی و تفویض اختیار به استان ها از دلایل اصلی جدایی تیموری از محیط زیست می باشد.

+186
-81
  

15 دیدگاه

  1. ایمان می‌گوید:

    بنده احتمال استعفای آقای تیموری را از خیلی وقت پیش محتمل می دانستم. به سبب اینکه ایشان فردی است کارشناس و در عین حال بسیار دلسوز محیط زیست و حیات وحش و نمی تواند با این روندی که در سازمان حفاظت محیط زیست رخ داده بیش از این کنار بیاید.
    کارهای بسیار ارزشمندی مانند بیمه پلنگ ایرانی، ممنوعیت استفاده از حیات وحش در سیرک ها، ساماندهی مراکز نگهداری حیات وحش؛ گواه دلسوزی و تعهد ایشان می باشد و در بحث قرق های اختصاصی که بنده بر این باور هستم که این قرق ها اگر به عنوان مکان گردشگری به کار رود برای حیات وحش سودمند است ولی اگر به منظور شکار باشد احتمال خلاف و فاجعه در آن بسیار بالاست و با آن مخالف هستم. و منظور این بزرگوار برای احداث قرق های اختصاصی، خوب و نیک بوده ولی با این رویه که سازمان در پیش گرفته؛ از این قرق ها هم؛ بهره برداری ناشایست خواهد شد.

    داغ Thumb up 19 Thumb down 48

    • Ali می‌گوید:

      قرق اختصاصى یعنى شکارگاه،تا کى میخواهید با واقعیتهایى که کشورهاى مترقى به اونها رسیدن،بجنگین؟

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 16

      • ایمان می‌گوید:

        بارها و بارها گفته ایم ایجاد قرق های اختصاصی در کشورهایی که به سبب شکار بی رویه در سده ها و قرن های گذشته، نسل بسیاری از گوشتخواران در آن جاها نابود شده، شاید سودمند باشد ولی در کشورهایی مانند ایران که به لطف خدا هنوز برخی از گربه سانان زیست می کنند و خود عاملی هستند برای کنترل جمعیت علفخواران؛ دیگر وجود قرق های اختصاصی جهت شکار معنا ندارد و نیز امکان همه گونه خلاف زیست محیطی و نابودی این گربه سانان به طور پنهانی توسط قرق دارها بسیار بالاست و همگان می دانندو از نظر جامعه شناسی؛ شکار در قرق ها برای جوامع محلی پیام و حسی سرشار از تبعیض به آنها خواهد فرستاد و در پی آن شاها افزایش شکار غیر مجاز و افزایش درگیری ها خواهیم بود و موجبات افزایش زحمت و آسیب برای سربازان خط مقدم محیط زیست یعنی محیط بانان زحمتکش فراهم خواهد شد و خردمندان می دانند که پیشگیری بسیار بهتر است. ولی ایجاد قرق های اختصاصی اگر برای گردشگری حیات وحش( البته با در نظر گرفتن نکات گردشگری طبیعت) به کار رود؛به نظر بنده سودمند خواهد افتاد و خود قرق دارها هم مشکلی با رقیبانی مانند گرگ و پلنگ ندارند و تازه به سبب استقبال گردشگران، از وجود آنها راضی و خرسند می شوند.
        در همه کشورهای جهان؛ پذیرفته شده که هیچ نسخه ای در همه جا کاربرد ندارد و باید بومی سازی شود و شرایط آن مکان در نظر گرفته شود.

        داغ Thumb up 5 Thumb down 9

      • زیتون می‌گوید:

        اول شما معنی ترقی(همون ترقه ) را تعریف کن تا ببینیم در تعریفش مشترک هستیم یا نه …..هزینه هاش را باید یک نهاد مستقل برآورد کنه نه شما …..روشهای جدید بشدت همپوشانی داره و هزینه ها را کاهش میده….مثلا ماهواره ای که زمین آهنگ با فلات ایران که عکس های آنلاین با تفکیک یک متر می فرسته…..فقط یه اپراتور میخواهد با یک نرم افزار که تغییرات عکس ها را مقایسه کنه و تغییرات لحظه ای را چک کنه …..اگر حرکت مشکوک در مناطق حفاظت شده دید گروه واکنش سریع را برای کشتن شکارچیها و معدوم سازیشون خبر کنه(اونوقت شکارچی ها فقط تو هوای ابری باید برن شکار که سیل می برشون)

        داغ Thumb up 1 Thumb down 9

    • شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

      ببخشید بنظر شما با گردشگری هزینه های یک قرق تامین میشه

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  2. Ali می‌گوید:

    تصمیمات غیر تخصصى در زمینه شکار وصید،از نزدیکان رییس سازمان؟!!!
    دیده بان شما متخصص هستید که نظر میدید؟
    چند نفر بر سر شکار باید کشته بشن تا شما بفهمین،حرفتون غیر علمى وغیر مستند هست؟

    ضمنا اقاى تیمورى تخصص زیست محیطى ندارند ورشته تحصیلى ایشون بازرگانى بوده

    پر طرفدار Thumb up 52 Thumb down 24

  3. مسعود شهرابی می‌گوید:

    یه زمانی خبرهایی از ایجاد قرقهای خصوصی به گوش رسیده و اطلاعات نسبتاً دقیقی ارائه می‌شد که البته از طرف ایشان به شدت! تکذیب میشد
    مدتی بعد از تصویب ایجاد قرقهای خصوصی در شورای عالی محیط زیست همین آقا رسما اعلام کرد که چند سالی هست مناطقی جهت قرقهای اختصاصی واگذار و نتایج کاملا مثبتی هم داشته!!
    من در یک کامنت نوشتم ایشان دروغ هم می‌گفت که دیده‌بان کامنت منو حذف کرد، که البته حافظه بنده خیلی کارش درسته

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  4. میر شکار می‌گوید:

    متنی که این سایت برای آقای تیموری نوشته بیشتر متأثر از اختلاف نظر سردبیر این سایت با آقای تیموری در زمینه شکار مجاز است.
    در مورد قرق های اختصاصی هم آمارها نشان دهنده رشد و ازدیاد چند برابری وحوش در این مناطق نسبت به مناطق حفاظت شده هست.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 9

  5. آ.ک می‌گوید:

    بالحق و بالانصاف خانم ابتکار بسیار بسیار عملکرد خوبی داشتند جلوی این سیستم سرمایه داری ایستادگی کردن واقعا سخت هست حال ک.ل.ا.ن.ت.ر.ی نه تنها ایستادگی نمیکنند بلکه کمک هم میکنند

    داغ Thumb up 6 Thumb down 21

  6. رشید می‌گوید:

    فقط از هر گزارشی به نفع خودتون و هم کاسه ای هایتان استفاده میکنید .کمی چشمانتان را باز کنید و حقیقت جو باشید .تا کی میخواهید به افکار پوچ و بیهوده خود دامن بزنید .مردم اگاه شده اند و شماها هنوز در ته چاه مانده اید .متاسفم برایتان

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 6

  7. رضا می‌گوید:

    با عرض سلام.
    رسالت خبری و اطلاع رسانی یک چیز است و ثبت اخبار به همراه نظرات شخصی و مغرضانه چیز دیگر.
    ایکاش فقط به خبر رسانی میپرداختید و تصمیم گیری و قضاوت در مورد عملکرد سازمان را به مخاطبین خود واگذار میکردید.
    حالا که سازمان پس از سالها کارشناسی تصمیم به مدیریت مقوله شکار همانند اکثر کشورهای دنیا گرفته چرا نمی گذارید نتیجه کار را زمان مشخص کند .
    ضمنا شکار و صید قسمت کوچکی از محیط زیست میباشد . ولی فقط کافیست یک نفر چند تیتر از اخبار شما را بخواند و بفهد که مدیر این سایت نه یک دیده بان که یک مخالف سرسخت شکار میباشد .
    همچنین ایکاش برای نمونه تعدادی از متخلفین شکار را انتخاب کنید و ببینید آیا میدانند اینترنت چیست که چه برسد از سایت هایی مانند شما فرهنگ سازی بیاموزد.
    مخلص کلام اینکه اینگونه اخبار رسانی !!!!! فقط به خراب شدن جو سازمان و شکارچیان و طرفداران محیط زیست منجر شده و تمام نتیجه آن در دو چیز خلاصه خواهد شد
    ۱ از بین رفتن حیوانات و حیاط وحش
    ۲ درگیری بیشکر محیط بانان و کشته و مجروح شدن این قشر زحمت کش و بی ادعا.
    ممنون و سپاس فراوان

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 9

  8. mohammad می‌گوید:

    سلام
    جالب هست که سایت دیدبان از هر خبری به نفع خود سخن میگوید

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

  9. مسعود می‌گوید:

    سلام .دیدبان خیلی ضعیف شده یعنی هیچ خبری توی محیط زیست نیست؟؟؟؟؟فقط هفته ای یکی دو خبر…

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  10. میر شکار می‌گوید:

    بله در برنامه تلوزیونی ۳۶۰ درجه اختلاف نظر شدید مدیر مسئول محترم سایت دیدبان با آقای تیموری در بحث شکار مجاز کاملا مشهود بود .متأسفانه این سایت جولانگاه افکار شخصی گردانندگان آن است و اصل بی طرفی در آن به هیچ وجه رعایت نمی شود .برای این عزیزان نحوه ارائه اخبار و مشکلات ناشی از یکسو نگری به رویدادها هیچ اهمیتی ندارد. حتی اگه ادامه این رویه به ایجاد تنش و اختلاف بیشتر و خدای نکرده کشته شدن یک انسان ختم بشه.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  11. سعید می‌گوید:

    با سلام
    به نظر بنده اقای تیموری یکی از پاسخگوترین مدیرهای پرمشغله سازمان بوده است.
    باید دید چه کسی جایگزین ایشان خواهد شد.
    ضمنا یک پیشنهاد به دوستان و مخالفان عزیز: شما کلا با چه چیزی موافق و چه چیزی مخالف اید؟ سالهاست مداوم در حال رد و تایید هر نوع اقدام و تصمیم هستید…
    یک مدیر برای اداره یک حوزه مهم مثل صید و شکار با این همه سفارش و فشار و پیغام و پسغام قطعا در محدودیت هایی هم خواهد بود اما به نظر بنده طرح قرق های حیات وحش (در صورت اجرای علمی و استاندارد) طرح خوبی خواهد بود. البته شاید مخالفان اخلاق گرای شکار را قانع نکند و صرفا پاسخگوی مسئله مدیریت جمعیت وحوش و تقاضای پروانه شکار باشد.
    یا علی

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>