نخستین تصویر یوزپلنگ آسیایی در سال ۱۳۹۸ در پارک ملی توران به ثبت رسید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (iew): دوربین‌های تعبیه شده در پارک ملی توران توسط آقای محمد سلامی با همکاری اداره محیط زیست پارک ملی توران، طی روزهای اخیر (فروردین ۱۳۹۸) تصاویر زیبایی را از یکی از آخرین بازماندگان یوزپلنگ آسیایی و شاید یکی از آخرین تصاویر این گونه ارزشمند و در آستانه انقراض را به ثبت رساندند.

مشاهده ویدئو در آپارات

مشاهده ویدئو در کانال دیده بان

+85
-1
  

5 دیدگاه

  1. جنگل شمشاد می‌گوید:

    این تصاویر باعث امیدواری و یادآوری اولویت اصلی حیات وحش کشور و فراموش نشدن آن در مشکلات جاری است. چه که در همین شرایط هم با برنامه ریزی و صرفه جویی و کمک گیری از علاقه مندان، می توان اقدامات پایه ای نظیر تخلیه و بهبود زیستگاهها، ایجاد آبشخور و مراقبت بهتر از آنها را انجام داد.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  2. قیتون می‌گوید:

    بگو تو ویدئو دو ساعت دنبال چی می گشتم …..با توجه به شایعه کم بودن یوز ماده ،بیضه های یوزپلنگه…..خدا ازتون نگذره که ما را وادار به چه کارهای می کنید ……زمین از بارون های بهاری سبز شده …..کدوم آخرین …..زبونت را گاز بگیر و بیشتر تلاش کن…..تکنیک های بروز تبلیغاتی را که می تونی یاد بگیری و بکار ببری ….

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  3. رضا۱۳۹۴ می‌گوید:

    علاوه بر تلاش جهت بهبود شرایط میاندشت و توران لازم است دیگر زیستگاههای احتمالی یوز هم بررسی شود که اگر یوز ماده داشت به آنها رسیدگی کرد تا خطرات کم شده و از انقراض آن جلوگیری شود.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

  4. مینوفر می‌گوید:

    خبر بسیار خوشحال کننده ای بود

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  5. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    تا نفراتی که برای احیا و پروژه یوز ایرانی همون اقایون قبلی باشن متاسفانه یوز منقرض خواهد شد

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>