عاملین شکار دو کل وحشی در کنارک از روی عکس یادگاری با لاشه شکار شناسایی و علاوه بر یک سال حبس به پرداخت دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (iew): زمستان سال ۱۳۹۶ تصاویری از دو شکارچی متخلف در اختیار نیروهای محیط زیست شهرستان کنارک قرار گرفت.

این تصاویر نشان می داد متخلفین دو کل وحشی جوان را بصورت غیرمجاز شکار کرده و سپس حین کباب کردن گوشت شکار اقدام به تهیه عکس یادگاری نموده اند. (لینک خبر در زمان انتشار)

نیروهای یگان محیط زیست کنارک به تحقیق در این رابطه پرداخته و پس از مدتی با همکاری پلیس هویت هر دو متهم را شناسایی نمودند.

با شکایت اداره محیط زیست کنارک پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و هر دو متهم به دادسرا احضار شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری کنارک، دادگاه با توجه به گزارش اداره محیط زیست و مرجع انتظامی، عکس متهمین به همراه لاشه دو کل وحشی، اعترافات و دفاعیات بلاوجه آنها و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.

بنابراین هر یک از متهمین به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به تحمل شش ماه حبس محکوم شدند.


بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشى معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز می نمودند.

با توجه به اینکه متخلفین نسبت به واریز ضرر و زیان وارده به محیط زیست اقدام نکردند، اداره محیط زیست شهرستان کنارک در این زمینه دادخواست حقوقی در مراجع قضایی تنظیم نمود.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی حقوقی کنارک، دادگاه با توجه به محتویات پرونده و محکوم شدن متهمین در دادگاه کیفری به جرم شکار غیر مجاز، با استناد به قانون شکار و صید حکم بر محکومین متهمین به پرداخت دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار دو کل وحشی را صادر نمود.

متهمین پس از محکومیت به پرداخت ضرر و زیان در دادگاه حقوقی، در اولین مرحله مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت بخشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

+9
-16
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>