عامل کشتار حیات وحش در ریگان شناسایی و دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر اقدامات مجرمانه گسترده توسط یک شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع زیارت شاه، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان ریگان کرمان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ریگان در این باره گفت: نیروهای محیط زیست این اداره پس از دوماه تحقیق و بررسی موفق شدند تصاویری از این شکارچی متخلف بدست آورند.

حمزه ابراهیمی اظهار داشت: تصاویر مذکور بیانگر آن بود که متهم اقدام به شکار چهار کل و بز وحشی، دو قوچ و میش وحشی، یک گرگ خاکستری و یک شغال نموده است.

با توجه به مدارک به دست آمده با شکایت اداره محیط زیست ریگان پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و با دستور دادستان محترم شهرستان حکم جلب و حکم بازرسی از منزل متهم صادر شد.

نیروهای محیط زیست شهرستان های ریگان و فهرج به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل متهم شده و ضمن دستگیری وی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول دارای جواز حمل که در تخلفات بکار رفته و تصاویر نیز مشخص بود از این مکان کشف و ضبط نمودند.

متهم پس از بازداشت در پاسگاه انتظامی و تحویل به مراجع قضایی در حضور دادستان و با مشاهده تصاویر بدست آمده به کلیه تخلفات مربوطه اعتراف نمود.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل و بز یا قوچ و میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال، گرگ معادل چهل میلیون ریال و شغال سه میلیون و پانصد هزار ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ ۶۴۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال نیز بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+5
-37
  

12 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    چقدر انسان میتونه پست و پلید باشه!!! یک انسان نما، شرم دارم که هم نوع او هستم، چقدر زشت و پلید!!!

    حضرات شکارچی خوب نظاره فرمایید تصویر زشت عملی که آن را یک تفریح خطاب میکنید. اما گویند فاصله میان کفر و ایمان سر مویی لطفا این فاصله را طی فرمایید.
    بیاییم لحظه ای تفکر کنیم و بپذیریم اگر خطایی داریم و از عادات زشت و فرهنگ غلط فاصله بگیریم تا بتوانیم فرهنگ زیبا و شایسته برپا کنیم و

    ((سلام بر پیروان راه هدایت))

    داغ Thumb up 49 Thumb down 54

    • خورشید می‌گوید:

      این جماعت اصلاح پذیر نیستند جناب رزاقی.
      تلاش برای فرهنگ سازی لااقل در این نسل کاملا بیهوده ست! چون با اطلاع کامل از عملی که انجام میدن و جنایت و خسارتی که به بار میارن بهش افتخار می کنن و گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن حقیقت ندارن!
      شاید بشه به آموزش نسل آینده امیدوار بود اما برای غیر کودکان راه حلی جز برخورد قانونی سختگیرانه و بی انعطاف وجود نداره که اونم با توجه به کم توانی و محدودیت های عظیم متولیان امر فقط در موارد معدودی رخ میده…. حیف از این وطن… حیف از این خاک… حیف از این فرهنگ بی رمق…..

      پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 24

  2. مم خرس سیاه فراموش شده می‌گوید:

    یک منطقه نسبتا خشک و آزاد مگر چند تا بز و گوسفند وحشی دارد که این طور بی ملاحظه و بی رحمانه اینگونه کمر به نابودی آن بسته ایم بعد گرگ و پلنگ گرسنه منطقه هم به گله گوسفند و بز مردم حمله می کند که امسال بیمه ما هم آن را بیمه نکرده منبع انتهای نظر البته گویا دوستان زحمت حذف گوشخوران را هم پیشاپیش کشیده اند و کم کم کل منطقه را از هر موجود زنده پاک خواهند کرد.
    منبع:https://www.zistonline.com/article/80777/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%BE%D9%84%D9%86%DA%AF-%DB%8C%D9%88%D8%B2%D9%BE%D9%84%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D8%B3%D9%87%D8%A7.aspx

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 8

  3. زیتون می‌گوید:

    گرگ خوشگلیه …..می دونی چند هزار سال طی شده تا ژن های این گرگ به این درجه از بیان شدن و زیبایی و وقار و تناسب برسه …..از دادگاه محترم درخواست دارم تصاویر برهنه شکارچی را هم منتشر کنن تا مردم یکطرفه به قاضی نرفته باشن و در مورد شکارچی قضاوت بی طرفانه ای داشته باشن .

    داغ Thumb up 22 Thumb down 24

    • قیتون می‌گوید:

      منم از دادگاه محترم درخواست دارم در همان حالت برهنگی یه آفتابه هم گردنش بندازن تا قضاوت واقعا عادلانه باشه …..دستمون که بهش نمی رسه بگذارید حداقل چندتا جوک در مورد شخصیتش بگیم تا کمی سبک بشیم …..این همه ظلم و نامردی کار را بجاهای بدی خواهد رساند…..

      داغ Thumb up 12 Thumb down 16

  4. اسونه پلنگی می‌گوید:

    یکی ازش بپرسه اخه اون شغال بد بخت را برای چی زده.

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 16

  5. دروازه طلایی خوزستان می‌گوید:

    واقعا متاسفم
    به این هم میگن انسان ؟
    این هرکی هست آدم عقده ای است
    ببینید با حیوان زبان بسته چطوری عکس گرفته !
    خواهش میکنم از قوه قضاییه کاری بکنید که حبس طولانی مدت بگیرن
    چنین اشخاصی نه اینکه بعد مدتی با هزار ترفند بیان بیرون دوباره همین کارها را تکرار کنند

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 16

  6. منصوردهقانی می‌گوید:

    سلام با احترام به محیط بان جان برکف محیط زیست وفعالان عاشق این اب وخاک . محیط زیست متعلق به همه ان انسانهایی است که بر روی کره زمین زندگی میکنند و همه انان حق اظهار نظر درباره انرا دارند کسیکه هر حیوانی را درطبیعت دید انرا شکار کرد مثل حیوانات شکارجی است که برای خوراکش ومصرفش اگر امروز اهو ندید شغال شکار میکند اگر شغال ندید تشی شکار میکند اینطور فردی دیگر شکارچی نیست قاتل محیط زیست است وباید با اینطور فردی مثل از بین برنده همه چیز برخورد کرد

    داغ Thumb up 7 Thumb down 6

  7. کلارى می‌گوید:

    باید به شدیدترین وضع مجازات شود ، خدایا خودت شر شکارچى را براى همیشه از سر این محیط زیست و حیات وحش بردار.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>