هر چهار محیطبان کرمانی که پس از حادثه کشته شدن دو شکارچی در حاشیه پارک ملی خبر بازداشت شده بودند با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): چهار نفر از نیروهای محیط زیست کرمان (۳ محیطبان و یک همیار محیط زیست) که پس از حادثه کشته شدن دو شکارچی در جریان تعقیب و گریز با محیطبانان پارک ملی خبر بازداشت شده بودند با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه به دستور دادیار دادسرای نظامی بعد از ظهر امروز از زندان آزاد شدند.

شب شنبه ۹۸/۳/۱۱ نیروهای محیط زیست پارک ملی خبر در استان کرمان حین گشت شبانه یک دستگاه موتور سیکلت را حین پروژکتورکشی در دشت برای شکار آهو مشاهده نمودند.

محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و شکارچیان نیز بدون توجه به فرمان ایست و شلیک تیر هوایی توسط مامورین به سمت خودروی محیط زیست شلیک کرده و سپس متواری شدند.

بر اثر تیراندازی شکارچیان دو محیط بان درون خودرو بر اثر اصابت ساچمه های کالیبر ۱۲ از ناحیه صورت، سینه و دست مجروح شدند اما همچنان به تعقیب شکارچیان ادامه دادند.

به دلیل سرعت زیاد و ناهموار بودن زمین موتور سیکلت شکارچیان در حال فرار واژگون شده و خودروی محیط زیست نیز به دلیل فاصله کوتاه، دید ناکافی و سرعت زیاد شکارچیان با موتور سیکلت برخورد نموده و آن را زیر می گیرد.

متاسفانه پس از این حادثه یکی از شکارچیان بر اثر ضربه مغزی و دیگری به دلیل زیرگرفته شدن با خودرو حان خود را از دست می دهند.

شکارچیان مرحوم دو برادر ۲۱ و ۲۳ ساله بوده اند.

اسلحه کشف شده از شکارچیان که بوسیله آن به سمت خودروی محیط زیست شلیک شده بود یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل متعلق به غیر (به نام پدر شکارچیان) بوده است.

+745
-205
  

10 دیدگاه

  1. علی می‌گوید:

    واقعا قوانین جالبی داریم !!
    طرف‌به محیط بان شلیک کرده تعادل خودش هم بهم خورده به زیر ماشین رفته حالا محیط بان رو چرا دستگیر و‌ زندانی کردند؟!
    پس این اسلحه محیط بان به چه درد می خورد؟!

    داغ Thumb up 26 Thumb down 33

  2. سعید می‌گوید:

    اسلحه دارای جواز حمل اصلا یعنی چه؟ مگه اینجا امریکا است؟
    باید فقط نیروهای مسلح اجازه حمل سلاح داشته باشند.
    چه انتظاری داریم از محیط بان وقتی بابت انجام وظیه نه تنها پاداش نمیگیره بلکه مجازات و تهدید هم میشه؟

    داغ Thumb up 21 Thumb down 34

    • خورشید می‌گوید:

      دوست عزیز اگر اینجا آمریکا بود که مامور دولت و ضابط قضایی رو بخاطر انجام وظیفه ی قانونی خودش زندانی نمی کردن! بی قانونی اینجا رو فقط میشه با کشورهای عقب افتاده در قرون گذشته مقایسه کرد!

      داغ Thumb up 15 Thumb down 21

  3. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    چرا باید محیط بانان زحمت کش که وظیفه خود را انجام می دادند زندانی بشوند که لازم باشه با وثیقه آزاد شوند!؟
    متخلف در پارک ملی یا هر کجای دیگر با تفنگی به نام شخص دیگری برای کشتن حیوانات بی دفاع اقدام و سپس به محیط بان شلیک می کند و در حال فرار دچار حادثه می شود، کسانی که از حیوان کش ها حمایت می کنید بفرمایید که این عزیزان باید چیکار می کردند؟ و اگر شما جای آنها بودید چیکار می کردید؟
    بخش حقوقی و مدیریت اداره کل محیط زیست کرمان باید با جدیت پی گیر ضرب و شتم مجریان قانون توسط اطرافیان شکارچیان باشند و پیگرد قانونی انجام گردد بخصوص شخصی که اسلحه خود را در اختیار آنها قرار داده بود.

    داغ Thumb up 20 Thumb down 28

  4. بابک می‌گوید:

    چه دلایل مسخره ای؟

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 10

  5. حسن می‌گوید:

    واقعا ارزشش بعضی وقتا نداره با این شدت به هر حال جان دو انسان گرفته شد و ممکن بودبیشترم بشه دو جوان هر چند بزه کار ولی مراعات باید بشه

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 16

  6. حمید احمدی می‌گوید:

    چند روز پیش یکی از مقامات میگفت که استان کرمان بهشت معدنکاوان است.!!!
    وقتی سیاستگذاری در مملکت پشیزی برای محیط زیست قایل نیست و بهشت را در تخریب و پول پارو کردن میبیند از مردم عادی و بخصوص محلی انتظار نداشته باشید به حیات وحش و محیط زیست احترام بگذآرند.
    حقیقت تلخ اینجاست که حتی به فرض توقف کامل شکار چه مجاز یا غیرمجاز هم عرصه های طبیعی ایران دارد به سرعت رو به نابودی میرود با اندک وحوش باقیمانده در آن.
    بهرحال اینجا دو جوان کشته شده اند که فقط طبق گزارش خودتون اقدام به شکار کرده و درحال گریز بودند. شدت عمل محیطبان باید سنجیده باشد.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  7. محسن رزاقی می‌گوید:

    به قید وثیقه؟!!
    محیط بان باشرف را گذاشتید برای حفاظت بعد وقتی جان خود را بخطر می اندازد بخاطر دستور شما و انجام وظیفه میکند، بعد بجای پاداش میکنیدش توی زندان؟؟!!!

    اتفاق و درگیری در این صنف چیز غیرمنتظره ای نیست و مخصوصا وقتی متخلف به طرف مامور شلیک میکند. چرا باید مامورینی که جانشان را کف دستشان گرفته اند بجای قدر دانی باید الان در زندان بسر ببرند؟؟!!!
    طبعا در همچین شغل پر خطری درگیری پیش میاد و احتمال حوادث بالاست، توی درگیری هم حلوا پخش نمی کنند.
    یک عده هم اینجا همش نگران متخلفین دزدان سرمایه های ملی من و شما، و قاچاق چیان این ارصه هستند. خب اینا فکر میکنید چه کسانی هستند؟ لابد عده ای که منافع خودشان را در خطر میبینند. شکارچی هستند صیاد، یا چوب فروش و یا عده ای که پول میگیرند و اجازه شکار میدهند، وووو……….
    اما سوالم اینه چرا خجالت نمیکشیم؟؟!!!
    چرا قوانین اصلاح نمیشه و محیط بان باشرف الان باید این وضعش باشه جناب مسئول؟؟!!!

    داغ Thumb up 13 Thumb down 16

  8. اکبر می‌گوید:

    سلام.
    انسان جایز الخطاست و …
    زیر گرفتن دو انسان هرچند مجرم تبعاتی داره که حتی اگه این عمل شبه عمد یا خطای محض از طرف رییس جمهور هم رخ داده باشه باید مجازات بشه.
    در این حادثه حتما که باید محیط بانان عزیز حواسشون رو بیشتر جمع میکردن، درضمن برای گشت شبانه که خطرات محتمل بیشتری براش تصور میشه حتما باید محیط بانان رسمی و پیمانی برن با یه رییس گشت باتجربه که مراقب باشه همچین تعقیب و گریز های ریسک داری اتفاق نیفته، بالاخره شکارچی هر جرمی هم مرتکب شده باشه یه انسان هست و جونش حداقل برای خانواده اش از همه عزیزتر.
    من این ضایعه رو تسلیت عرض کرده و امیدوارم درسی باشه برای همه افراد دخیل در امر محیط زیست.
    به نظرم جای سؤاله که در مقابل حدود ۱۳۰ شهید محیط بان، چند نفر از شکارچیان کشته شدن؟! یه جایی خوندم ۵۲۰ نفر !!!
    امیدوارم از همان کلاسای ابتدایی فرهنگ سازی بشه تا جلوی اینهمه تلفات گرفته بشه….ارادتمند….یک محیط بان

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>