ثبت تصاویر بسیار زیبا از سه خرس قهوه ای در ارتفاعات مازندران

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): گروهی از عکاسان و فعالان محیط زیست مازندران ماه گذشته (خردادماه ۱۳۹۸) در ارتفاعات این استان با سه خرس قهوه ای جوان روبرو شده و موفق شدند تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از بازیگوشی این سه خرس به ثبت برسانند.

.
فیلم از حامد تیزرویان، کاوه آتنی و ابوالفضل رهبری زاد

+71
-1
  

3 دیدگاه

  1. سید می‌گوید:

    عااااالی بود

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 25

  2. گربه ایرانی می‌گوید:

    خداروشکر فکر کنم باوجود تهدیدات انسانی خرس ها تو مازندران جمعیت پویایی داشته باشن

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 24

  3. من از این نوع نوشتن و تکرار آن خسته ام؛ ولی باز تکرار می کنم تا شاید بکار آید. بله، من نیز همیشه از دیدن جانوران و پرندگان و … خوشحال می شوم. ولی اینکه می بینیم، برای آن طبیعت عظیم، اندک هم نیست؛ سر سوزنی ست. مازندران یکی از نقاطی است که آنجا نسل بسیاری از جانوران و پرندگان ور افتاده. بخش بزرگی از جنگل غارت و نابود شده. بخش بزرگی از کنار دریا را آنجا خورده اند. قتلگاهِ پرندگان مهاجر است. نسل دورنای کمیاب سیبری را آنجا ور انداختند. یک جفت مانده بود؛ یکی را زدند، آن دومی نیز چند سالی آمد و بعد ناپدید شد.
    متأسفانه بسیاری از مسئولین ایران را سر زمینی تسخیر شده و تجارت خانه ی خود می دانند. من مخالف شان نیستم، بروند شرکتی، کارگاهی، کارخانه ای بزنند و تجارت کنند. ولی بسیاری از مسئولین تلاش دارند با بیت المال مردم غارت شده، تجارت خانه ی شخصی داشته باشند. و هم مایل اند آن نوع سودجویی را قانونی جلوه دهند. همینک بسیاری از مسئولین دولتی و حکومتی در این چند روز اخیر استعفا داده اند تا برای نمایندگی کاندید شوند؛ زیرا بخش بزرگی از آن ها نماینده بودن را سودمندتر از کار فعلی خود می دانند. و این در حالی است که برای خدمت به این سر زمین در این لحظه ی خطیر تاریخ، عاشق و آگاهِ ژرف بین می خواهد؛ وگرنه سودجویان، زود یا دیر همه چیز را به بن بست می کشانند؛ این نتیجه ی حتمی آن نوع فعالیت و برداشت از بیت المال و ثروت های ملی میهن است.
    اهل هوایی حرف زدن نیستم؛ برای هر جمله دلایل استوار و گریه آور دارم که بار ها بخش هایی را در وبگاه های خود و … نوشته ام، و باز باید در جای خود بیان گردد. سخن از قانون گرایی و حق طلبی باید پیوسته یعنی ناگسسته تکرار شود تا آزادگی و عدالت خواهی در اذهان نهادینه گردد. باید در هر جایی که هستی، خدمتگزار باشی. و برای آن شدن باید دلسوز، عاشق، آگاه(با دانش) و ژرف اندیش بود.
    کوتاه: بسیاری از نظر دهندگان دلسوز و شریف از آگاهی کافی برخوردار نیستند؛ به همین خاطر با اینکه صادق اند، ولی ژرف بینی کافی ندارند. و همین یکی از وسایل سوء استفاده ی سودجویان می باشد. سال های سال است که غارت جنگل های نیمه ویران ایران را با کمک همین افراد(کاتالیزور ها) ادامه می دهند.

    پر طرفدار Thumb up 77 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>