عامل زنده گیری و مرگ یک بزغاله وحشی در آرادان به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): چند روز قبل نیروهای محیط زیست شهرستان آرادان حین گشت زنی در عرصه های طبیعی این شهرستان به صدای متوالی سگهای نگهبان یک معدن مشکوک شده و جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان در این باره گفت: محیطبانان در بررسی محل استراحت کارگران معدن متوجه یک بزغاله وحشی درون یکی از اتاق ها شده و موضوع را با مقام قضایی مطرح نمودند.

جواد شاه حسینی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از اخذ مجوز قضایی درب اتاق مذکور را گشوده و بزغاله وحشی را بیرون آوردند.

با احضار مالک معدن در محل و تحقیقات نیروهای محیط زیست مشخص شد یکی از کارگران معدن اقدام به زندگیری بزغاله وحشی نموده است.

بزغاله های وحشی پس از تولد باید دائما از شیر مادر تغذیه کنند اما این بزغاله بیش از هفده ساعت بود که زنده گیری شده و بدون تغذیه از شیر مادر اگدر اتاقک کارگر معدن محبوس شده بود.

محیطبانان بزغاله وحشی را که بی حال و ضعیف شده بود به دامپزشکی رساندند اما به دلیل استرس زیاد و ضعف شدید بزغاله جان خود را از دست داد.

کارگر معدن پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی آرادان، دادگاه با توجه به گزارش اداره محیط زیست، اعترافات صریح متهم و سایر محتویات پرونده، بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به تحمل یک ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

اما دادگاه با توجه به سابقه دار نبودن متهم و پیش بینی اصلاح وی، یک ماه حبس تعزیزی را به مدت شش ماه تعلیق نمود.

همچنین متهم موظف شد ضمن مطالعه دقیق کتاب صید (شکار حیوانات) تالیف روح الله خمینی با دست خط خویش مطالب این کتاب را تقریر نموده و به واحد اجرای احکام تحویل نماید.

همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

+3
0
  

4 دیدگاه

  1. منصوردهقانی می‌گوید:

    فکر کنم اگر متخلف جایی که بزغاله را از مادرش جدا کرده بود نشان میداد و همان موقع بزغاله را انجا میبردند مادرش به ان محل باز میگشت
    بهترین کاری که میشد انجام داد همین بود البته محیط بانان بهتر از من میدانند که چه باید انجام دهند
    نااگاهی و سود جویی دردی است که محیط زیست ما از ان خسارت میبیند

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 1

  2. جمعی از دوستداران محیط زیست می‌گوید:

    توسعه پایدار= اعطای مجوز احداث معدن در بکرترین مناطق زیست وحوش!

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 0

  3. خورشید می‌گوید:

    حکم قاضی عالی بود! دستشون درد نکنه. به شدت نیاز به کار فرهنگی داریم! راه درازی در پیشه …

    پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 4

  4. حسن می‌گوید:

    مطمن باشید دخل مادر بیچاره اش رو هم اوردند شک نکنید

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>