تفاهم نامه همکاری‌ مابین فرمانده نیروی انتظامی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): سردار حسین اشتری در حاشیه دیدار با دکتر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از محیط بانان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: امروز افتخار میزبانی رئیس سازمان محیط زیست کشور، همکارانشان، برخی از محیط بانان و خانواده شهید محیط بان را داشتیم.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در صیانت از محیط زیست، خاطر نشان کرد: ناجا با سازمان محیط زیست کشور تعامل و ارتباط تنگاتنگی دارد و برگزاری این نشست نیز موید این ادعا است، طی سال های اخیر با راه اندازی “یگان حفاظت از محیط زیست” بر آن شدیم که به صورت جد برای صیانت از این سرمایه ملی عمل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان در کشور، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه ملی کشور هستند و باید آن را برای آیندگان حفظ کنیم.

سردار اشتری با اشاره به تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا درباره اهمیت صیانت از منابع طبیعی و محیط زیستی، خاطر نشان کرد: پیرو تأکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، درصددیم به سازمان محیط زیست برای انجام بهتر مأموریت ها کمک کنیم و برای تحقق این مهم از ظرفیت هایی چون  آموزش نیروها، تزریق تجهیزات به روز، تخصیص نیروهای مجرب به یگان حفاظت از محیط زیست و … بهره می گیریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور درباره تقویت تعاملات و همکاری های پلیس و سازمان محیط زیست، عنوان کرد: ان شاء الله در آینده ای نزدیک تفاهم نامه همکاری های بیشتر این دو سازمان در تداوم تعاملات گذشته به امضاء خواهد رسید.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مأموریت خطیر پلیس در تأمین نظم و امنیت جامعه، بیان کرد: حفاظت و صیانت از منابع ملی و طبیعی را یک اصل می دانیم و معتقدیم که امنیت در محیط زیست باید وجود داشته باشد.

وی درباره تزریق خودروهایی به ناوگان حمل  و نقل سازمان محیط زیست از سوی ناجا، بیان کرد: در صددیم بر مبنای توان و ظرفیت نیروی انتظامی و با کسب مجوزهای لازم در بحث تزریق خودروهای شاسی بلند و قابل تردد در ارتفاعات به سازمان محیط زیست کمک کند.

گفتنی است،در پایان این نشست لباس محیط بانی از سوی رئیس سازمان محیط زیست کشور به سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین اشتری پس از مراسم امضای تفاهمنامه همکاری ناجا و سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همه توان به سازمان محیط زیست کمک می‌کنیم و خودرو‌های سواری که قابلیت تردد در مسیر‌های سخت گذر را دارد، در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به نیاز محیط بانان در شرایط سخت و ضرورت برقراری ارتباط قرار است تجهیزات مخابراتی ویژه‌ای به این سازمان دهیم تا بیش از پیش در حفظ محیط زیست و همچنین جان محیط بانان موثر باشد.

فرمانده ناجا افزود: تجارب خود را در اختیار محیط بانان قرار می‌دهیم تا از هر نوع آسیب در مواقع ضروری در امان باشند و در بحث‌های درمانی هم می‌توانیم خدماتی را در خصوص امداد و نجات به سازمان محیط زیست ارائه دهیم.

+4
0
  

4 دیدگاه

  1. زیتون می‌گوید:

    حالا که نیروهای کمکی دارن میرسن بگذارید یه کمی برای شکارچیان رجز بخونیم و تحریکشون کنیم…..مثل ته سیگار زیرپا لهتون میکنیم …..بچه قرتی های تفنگ بدست…..ناقص مغزها (قسمت همدردی تو مغزشون تکامل نیافته)…..کوته بین های شکم پرست….

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 27

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    بسیار حرکت قابل ستایشی است، کاش زودتر از این حرکات انجام میشد، تا بحال محیط بانان عزیز بسیاری را از دست داده ایم در حالی که باید نمیگذاشتیم که اشرار و گستاخان شرارت کنند و حال با این تصمیم امیدوراریم دست نامحرمان از تعرض به محیط بانان باشرف، حیات وحش رنجور و منابع طبیعی این آب و خاک کوتاه شود.
    ممنون

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 8

  3. داریوش2016 می‌گوید:

    امیدواریم شکارچی ها را کشته ببینیم نه حیات وحش را

    داغ Thumb up 15 Thumb down 22

  4. منصور دهقانی می‌گوید:

    سلام امیدوارم این همکاری باعث رشد وترقی محیط زیست بشه اینطور نباشد که خدای ناکرده باعث دخالت نیروی انتظامی در محیط زیست بشود ومشکلات محیط زیست بیشتر وبزرگتر گردد وگرنه همیشه نیروی انتظامی باید بازویی برای محیط زیست باشد

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>