عاملین شکار یک کل وحشی به همراه دو اسلحه قاچاق در شهرضا دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): روز دوشنبه مورخ ۹۸/۵/۱۴ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر تخلفات مجرمانه گروهی از شکارچیان غیرمجاز، نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی کلاه قاضی به تحقیق در این رابطه پرداختند.

سرپرست پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی در این باره گفت: محیط بانان پس از شناسایی سه مظنون در این رابطه موضوع را با مقام قضایی مطرح نموده و پس از اخذ نیابت ورود به منزل به همراه مامورین پاسگاه انتظامی وارد مخفیگاه مظنونین در شهرضا شدند.

نوروزی نیا اظهار داشت: در بازرسی از این مکان مقداری گوشت و اجزای بدن یک کل وحشی، دو‌ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق)، بیش از دویست فشنگ چارپاره و ساچمه و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز چهار آهو و حمل سلاح شکاری غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

 

+8
-1
  

2 دیدگاه

  1. سلام دوستان
    امروز متن آخرین پست «جنگلِ مظلوم» را خواندم و بخش هایی به آن افزودم و تمام.
    قصد داشتم یک سری مقالات پی در پی در باب مقولاتی مهم و حتی بسیار مهم بنویسم با گواه های دلخراش؛ ولی احساسی چنین دارم که بی فایده است؛ زیرا ما کار خودمان را می کنیم و مفسدان غارتگر، ریزه خواران و حامیان شان کار خودشان را. پس فعلن بمانَد.
    می دانم این متن باعث خوشحالی مفسدان غارتگر، ریزه خواران و حامیان آن ها می شود؛ ولی این حقیقتی بسیار تلخ است که ملت شریف، مظلوم و غارت شده ی ایران باید آن را بداند؛ بس است پشت تعارفات و حرف های بی جان پنهان شدن.
    و هم لازم است خطاب به غارتگران اهل مفسده و دروغ و تباهی، سهمبَران، رشوه خواران و ریزه خواران این را نیز بنویسم که خیلی خوشحال مشوید؛ زیرا باید جوابگو باشید. می دانم باور ندارید؛ پس باشید تا ببینید. همین.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>