عامل شکار یک مرال در گرگان شناسایی و به تحمل یک سال حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): چندی قبل گزارشی مبنی بر شکار یک مرال (گوزن قرمز) در منطقه شکار ممنوع چلچلی به همراه یک قطعه عکس در همین رابطه به اداره محیط زیست شهر گرگان رسید.

تمسکنی رئیس اداره محیط زیست گرگان در این باره گفت: نیروهای محیط زیست پس از تحقیق و بررسی عامل شکار مرال را شناسایی و با شکایت این اداره پرونده ای در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان تشکیل شد.

تمسکنی اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات در دادسرا، پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری گرگان ارسال گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری گرگان، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست، مستندات ارائه شده و محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانسته و وی را با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید و ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس محکوم نمود.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک مرال معادل ۳۵۰ میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست این مبلغ را نیز به حساب دولت واریز نماید.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>