عاملین شکار یک بز وحشی و بزغاله‌اش در مهریز دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): نیروهای محیط زیست شهرستان مهریز حین گشت‌زنی در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران محدوده کوه بوزش متوجه حضور سه شکارچی شدند.

محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را دستگیر نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک بز و یک بزغاله وحشی، یک اسلحه گلوله‌زنی ۳۰۸ غیرمجاز (قاچاق)، سه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

0
0
  

3 دیدگاه

  1. مسعود2 می‌گوید:

    حیوان بیچاره تو این بیابون خشک باید از دست این سه تا کفتار هم فرار کنه

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 9

  2. ایمان می‌گوید:

    از شکارچی ها نباید توقع دیگه ایی داشت

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>