یک توله خرس قهوه‌ای در گرگان با شلیک اسلحه شکاری فلج شد و جان خود را از دست داد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): روز گذشته به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر مشاهده یک توله خرس مجروح در حاشیه جاده روستای زیارت گرگان، دامپزشک نیروهای محیط زیست گلستان عازم محل مذکور شده و توله خرس را با پرتاب دارت بیهوشی زنده گیری نمودند.

توله خرس که از کمر به پایین توان حرکت نداشت جهت اقدامات تشخیصی و درمانی به کلینیک حیات وحش پردیسان تهران منتقل شد.

نتیجه سی تی اسکن و MRI انجام شده بر روی توله خرس بیانگر این بود که متاسفانه حیوان هدف گلوله اسلحه شکاری (چارپاره) قرار گرفته و گلوله باعث قطع نخاع توله خرس شده است.

توله خرس طی روزهایی که توانایی حرکت نداشته و احساسی دردی نیز در اندام تحتانی خود نداشته، پنجه پای راست خود را خورده است.

متاسفانه این توله خرس بعد از ظهر امروز جان خود را از دست داد.

سرنوشت تلخ توله خرس قهوه‌ای گرگان سرگذشت بسیاری از حیات وحش مظلوم سرزمین ماست که هر روز قربانی خودخواهی برخی از هم وطنان ما می شوند.

+11
-35
  

7 دیدگاه

  1. جنگل بلوط می‌گوید:

    باز هم یک جنایت تازه از خرس آزاران.
    ما نباید از این افراد به هیچ روی، حتی با نظر یا لایک حمایت کنیم زیرا کسی که این کار را کرده اولا رحم ندارد و ذره ای دلش برای این جاندران و مخلوقات خدا نمی سوزد و به آنها اصلا فکر نمی کند و ثانیا مطمانا اولین بارش نیست و تا حالا تعداد زیادی از انواع جانوران پرندگان و خزندگان و حیوانات بعضا کمیاب را از بین برده است ثالثا متاسفانه اکثر افراد از ارزش و اهمیت جانداران کمیاب غافل هستند و صرفا طبیعت را در کل و قوچ و آهو و آن هم برای شکار خلاصه می کنند. برای مثال نظراتی که درباره وحوشی مثل شیر ایرانی و یا یوز یا حتی جنگل گذاشته می شود یا توجه نشده یا منفی می دهند. مثلا چند روز قبل نظری برای شیرهای ایرانی باغ وحش تهران گذاشتم که دوستان اینقدر منفی دادند که حذف شد در این باره هم می خواستم بگویم که اولا جانوران و گیاهان گونه های مختلفی دارند با هم فرق دارد و متمایز هستند مثلا انواع انگور یا گونه شیر ایرانی و آفریقایی که البته با هم فرق دارند.

    ثانیا شیر ایرانی در جهان وجود دارد و منقرض نشده حتی در هند به صورت وحشی وجود دارد. ثالثا برای احیای اینها در کشور ما باید از یک جا شروع کنیم و باید فکر کنیم و با توجه به شرایط برنامه ریزی کنیم که چطور می توان با این شرایط این گونه ها و خاصه یوز را احیا کنیم و یا شاید امکان بازگرداندن شیر ببر هم باشد. در مرحله بعد عملا به صورت جدی پانزده بیست یا حتی بیشتر به صورت میدانی و نه در فقط در دفتر و اداره و انجمن این برنامه ها را اجرا کنیم. در آن صورت زمین و زمان کمک خواهند که به نتیجه برسیم و به قول معروف جوینده بابنده است. اگر تا الان نتیجه نگرفته ایم چون واقعا دنبالش نرفته ایم و حداکثر یک سری کار کلی حمایتی انجام شده است.

    رابعا در مورد ارزش این کار که گذشته از تاثیرات شناخته شده و ناشناخته وحوش در طبیعت و حفظ جنگل (همین امسال در گلستان و غرب کشور سیل بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت زد) امروزه همه کشورها از حیات وحش به شدت حفاظت می کنند و اکثرا یک حیوان ملی هم دارند مانند مارخور در پاکستان و یا پاندا در چین ما هم می توانیم یوز را به عنوان حیوان ملی حفظ و معرفی کنیم.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 4

  2. مقصود می‌گوید:

    خیلی وقته ناراحتم از این که آدمیزادم
    کاش موجود دیگری بودم

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 13

  3. مجید می‌گوید:

    خدا لعنتتون کنه امیدوارم هزار برابر این سر خودتون بیاد

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 13

  4. رامین می‌گوید:

    پای چپش خورده،تو سی تی اسکن مشخصه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  5. خورشید می‌گوید:

    خداوند این نوع هموطنان نفهم رو دستجمعی از ما بگیره راحتمون کنه انشالا … امیدوارم پیش از نابودی کامل این طبیعت و حیات وحش کم رمقش شاهد لاشه متعفن تک تکشون باشیم …

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 8

  6. ایمان می‌گوید:

    این افراد هموطن ما نیستند
    خیانتی که اینها در حق ایران انجام می دهند بسیاری از بیگانگان اصلا حاضر به انجام چنین جنایت هایی نیستند.
    اینها در حقیقت از جنس تیمور و چنگیز و دیگر ویران کنندگان ایران می باشند.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  7. رضا می‌گوید:

    گرکان از نظر فرهنگ تعامل با محیطزیست دچار ناهنجاری شدید قرار دارد.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>