یکی از عاملین شکار سه کل و بز وحشی پس از درگیری با محیط‌بانان پارک ملی خبر دستگیر شد

پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): عصر روز پنج‌شنبه مورخ ۹۸/۶/۳۱ نیروهای محیط زیست شهرستان ارزوییه کرمان حین گشت زنی در پارک ملی خبر متوجه حضور چهار شکارچی در منطقه شدند.

سرپرست محیط بانی شهرستان ارزوییه کرمان در این باره گفت: محیط‌بانان با توجه به تاریک شدن هوا در مسیر متخلفین به کمین نشسته و حوالی ساعت ۳ بامداد پس از نزدیک شدن شکارچیان به کمین فرمان ایست را صادر نمودند.

مجید مهدی پور اظهار داشت: شکارچیان متخلف با مشاهده مامورین اقدام به تیراندازی نموده و سپس با رها کردن لاشه‌های شکار و اسلحه متواری شدند.

محیط‌بانان به تعقیب شکارچیان پرداخته و پس از شلیک چندین تیر هوایی موفق شدند یکی از متخلفین را دستگیر نمایند.

متخلفین لاشه دو بز وحشی و یک کل وحشی به همراه یک اسلحه شکاری و کوله پستی‌های حاوی ادوات شکار و مهمات را در منطقه رها نموده و متواری شدند.

متهم دستگیر شده پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به جرم و معرفی سایر متهمان فراری به دادسرا معرفی گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ سیصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+5
-17
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>