آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید مصوب تصویب و ابلاغ شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): هئیت وزیران در تاریخ ۹۸/۱۰/۸ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ را تصویب نمود.

این مصوبه طی نامه شماره ۱۳۱۳۳۳ مورخ ۹۸/۱۰/۱۴ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برای مشاهده مصوبه کلیک کنید.

+193
-28
  

2 دیدگاه

  1. جنگل بلوط می‌گوید:

    دیروز یک مستند به نام یک لقمه نون در شبکه افق دیدم که یک محیطبان در منطقه حفاظت شده پرور سمنان از شرایط و کارش صحبت می کرد که وضع طبیعت کشور را از صحبتهایش می توان فهمید. حقیر بخشهای جالبی که یادم مانده را برای دوستان می نویسم . بخشی در مورد میزان خشونت و پستی و جهل تعدادی از شکارچیان بود که حتی پس از زخمی کردن یک محیطبان که تنها جرمش!! این بوده که می خواسته از این چهار تا جاندار باقیمانده در حال انقراض مراقبت کند تیر خلاص زده بودند و به شهادت رسانده بودند و یا یک بار که با دوستش قصد داشتند اسلحه شکارچی را ضبط کنند با سنگ بزرگ در سر همکارش زدند و می خواستند چند بار دیگر با همان سنگ سر آنها را له کنند که آنها به طرز معجزه آسایی فرار کرده بودند و شکارچیان یک نیسان آدم جمع کرده و به تعقیب آنها پرداخته بودند که با رسیدن پلیس و آمبولانس با اینکه کوچکترین ضربه ای به آنها نخورده بود کنار آمبولانس خود را انداخته و مدعی مضروب شدن شده و شکایت نیز کرده اند. همچنین درباره گذشته می گفت که مردم با حیوانات مهربان بودند و حتی از حمله گرگ به گله ناراحت نمی شدند و حتی خوشحال هم می شدند. چون باور داشتند و دیده بودند پس از حمله گرگ چند قلوزایی در گوسفندان زیاد می شد و حتی شمار دامها بیشتر هم می شد. و می گفت وحوش برای طبیعت لازمند. همین گراز که مردم آفت می پندارندش باغبان طبیعت است و زمین را شخم می زند و خرس که شاخه ها را می شکند آنها را هرس می کند و نمی گذارد زیاد بلند شود. ولی مردم تمام طبیعت و غذای آنها را از بین می برند. میوه ولیک دیگر چی است که از آن هم نمی گذرند با دیگ می آیند کل آنها را چیده و همان جا مربا درست می کنند و می برند خوب این وحوش بیچار گرسنه مانده و سراغ باغ و مزرعه و دام آنها می روند و بعد آنها را از بین می برند.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 15

    • شکارچی مجاز می‌گوید:

      باسلام با قسمت پایین (از نصف) که مربوط به حیوانات بود موافق هستم ولی شما تا حالا برخورد ماموران زحمتکش محیط زیست را با یک شکاری دیده اید جوری برخورد میکنند انگار با قاتل سریالی برخورد کرده اند کسی که شکار غیر مجاز میره پی گرفتار شدن به تنش میماله نمیاد ی کاری کنه که جرم سنگین تر بشه. بنده از زبان ی شکارچی شنیدم که میگفت مارا گرفتن و به من گفتن اسلحه تحویل بده من هم دادم بعد میگفت ی جوری روی سر و کله من پریدین که من ماندم من که هر کاری گفت کردم پس این برخورد چیه؟؟؟؟؟ که باعث درگیری فیزیکی گردید.

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>