مرگ‌ومیر پرندگان در میانکاله همچنان ادامه دارد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): درحالیکه فضای کشور تحت تاثیر ویروس کرونا و اخبار ناشی از آن قرار دارد، تلفات پرندگان وحشی همچنان با شدت در خلیج گرگان و میانکاله ادامه دارد.

با گذشت حدود دو ماه از آغاز تلفات پرندگان وحشی در میانکاله، نیروهای محیط زیست همچنان روزانه صدها لاشه پرنده را از نقاط مختلف خلیج گرگان جمع‌آوری و امحا می‌کنند.

.
آمار دقیق و مشخصی از تلفات پرنده‌ها در دست نیست اما بطور حتم بیش از ۳۰هزار پرنده تاکنون در میانکاله از بین رفته‌ است.

این به‌واقع فاجعه محیط زیستی، بزرگترین آمار مرگ‌ومیر جانوران وحشی در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

سازمان دامپزشکی در ابتدای شروع تلفات به‌صورت عجولانه و بدون مستندات کافی بوتولیسم را عامل مرگ پرندگان میانکاله اعلام کرد که هرگز هیچ‌ کارشناس محیط زیست و دامپزشک مستقل و باسوادی در کشور، این موضوع را قبول نداشته و تایید نکردند.

0
-22
  

2 دیدگاه

  1. مم خرس سیاه فراموش شده می‌گوید:

    ساده انگاری و دستکاری در اکوسیستم های پیچیده طبیعت دردسرها و مشکلات پیچیده و ناشناخته درست می کند که حتی با بودجه های کلان هم قابل رفع نیست. برای مثال در استان گلستان اینقدر درخت و جنگل قطع کرده اند که کوهها و رشته کوه های کم ارتفاع و بلند آنجا برهنه شده و با کمی بارندگی سیر شده و گل و سیل می شود و سیلها و آبگرفتگی های سنگین و خسارتبار مثل سیل نوروز ۹۸ آق قلا را ایجاد کرده و بعد به کمک سدها و همچنین مصارف مختلف کشاورزی و پرورش ماهی کامل خشک می شود و در کنار پس روی آب خزر و آلودگی های آب باعث چنین معضلاتی می شود. حقیر تابستان به بندر گز رفته بودم و دیدم دریا گلی عقب رفته و فقط گل و لجن بسیار بد بو مانده بود و تنها با یک اسکله می توانستی به لب دریا بروی و سوار قایق شوی و جز چند دست فروش و چند قایق تفریحی چیزی نمانده بود. احتمالا میانکاله هم لجنزاری متعفن شده و باعث مرگ پرندگان می شود.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  2. گرگ ستمدیده می‌گوید:

    با سلام
    متاسفانه تعداد دوستداران طبیعت خیلی زیاد نیست و خبرهای قبلی را نگاه می کردم در هر خبر حداکثر دو سه نظر بیشتر نبود و تعداد لایکها هم به انگشتان دو دست نمی رسد و تعداد کم خبرها ورمنتشر نکردن و یا انتشار دیر نظرات همین چند دنبال کننده این سایت ارزشمند را دلسرد می کند.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>