محیط‌بانان شوشتر با ضربات چاقوی صیادان متخلف به‌شدت مجروح شدند

پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): بامداد سه‌شنبه ۱۹ فروردین نیروهای یگان محیط زیست استان خوزستان و اداره شهرستان شوشتر عملیاتی را به‌منظور برخورد با گروهی از صیادان غیرمجاز که به‌وسیله موتور برق نسبت به صید آبزیان در رودخانه کارون اقدام می‌کردند ترتیب دادند.

در جریان این عملیات که در نیمه‌های شب انجام شد، صیادان متخلف توسط نیروهای محیط زیست غافلگیر و دو نفر از آنان دستگیر شدند.

در این بین عده‌ای از متخلفین که فرار کرده بودند به‌همراه تعداد زیادی از ارازل و اوباش روستایی که در مجاورت محل وقوع جرم بود به صحنه بازگشته و به منظور رهایی همدستان خود و پس‌گرفتن مدارک جرم با چاقو و چماق به مامورین حمله‌ور شدند.

متخلفین بهروز نجاتی رییس شریف و پرتلاش اداره شوشتر و یکی از محیط‌بانان این شهرستان به‌ نام اسماعیل زارعی را به‌شدت مجروح نمودند.

با رسیدن نیروهای کمکی و شلیک چندین تیر هوایی متخلفین از محل متواری شدند.

محیط‌بانان علی‌رغم مجروح شدن دو متهم دستگیر شده به‌همراه آثار جرم شامل دستگاه شوک الکتریکی، دو باطری و تعداد زیادی ماهی صید شده را به ارازل و اوباش رها نکرده و به کلانتری تحویل دادند.

سایر متهمین با دستور دادستان شوشتر تحت تعقیب قرار گرفتند.

صید ماهی با استفاده از شوک الکتریکی یکی از روش‌های غیرقانونی و غیر اخلاقی صید به شمار می‌رود چراکه جریان برق علاوه بر صید نامحدود و غیر انتخابی ماهیان موجب فلج شدن و مرگ بسیاری از آبزیان ازجمله لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها، قورباغه‌ها، بچه ماهی‌ها و غیره نیز می‌شود.

این روش علاوه بر خود صیادان برای سایر افرادی که با آب رودخانه در تماس هستند نیز بسیار خطرناک است.

+1
-19
  

5 دیدگاه

  1. زیتون می‌گوید:

    آقایون اینقدر ظلم نکنید کرونا میگیرینا …..

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 16

  2. طبیعت ایران دیگر آن توان را ندارد که در آن شکار شود. بیایید تفنگ ها را از شکارچی ها خریداری کنید و یکبار برای همیشه شکار را در ایران زمین ممنوع اعلام دارید و خاطره ای زیبا از خود برجای نهید.

    پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 31

  3. نه فقط مسئولین محیط زیست، بلکه هم دولت و کل حکومت اینجا مسئولیت دارند. اگر به این وحشی گری ضد بشری پایان ندهند، به نوعی(غیر مستقیم) در آن شریک می باشند. فورن باید شکار را در سرتاسر ایران زمین ممنوع اعلام کنند. مگر می شود دایمن با چوب و چاقو و تفنگ بیفتند به جان آرش های ایران و همه سکوت کنند؟!

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 21

  4. در وبگاهِ «جنگلِ مظلوم» بخوانید – چه کسی و به چه دلیلی دستور معدوم‌سازی جوجه‌ها را داد؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 6

  5. یک خبر روز: «نامه وزارت کشاورزی به دادستانی برای برخورد با منتشر‌کنندگان فیلم معدوم‌سازی جوجه یکروزه»
    جناب وزیر شما حق ندارید موجودات زنده را بر مبنای “مصلحت اقتصادی” خود نابود کنید. این جنایت است. اگر به جوجه احتیاج ندارید، تولید نکنید. ولی اگر به هر دلیلی تولید کردید، حق ندارید بکشید. این رواج مستقیم خشونت است. فهم این ساده، دشوار است؟! چه قانونی به شما اجازه داده میلیون ها جوجه ی ظریفِ نازِ بی دفاع را که تنها وسیله ی دفاع شان همان جیک جیک ضعیف است و پَر کوچولو را تکانی دادن، و یا خود تکانی خوردن، را آنگونه بیرحمانه بکشید؟! جناب روحانی که شما نام تان را از فریدون(فَری دون، جایگاه فر ایزدی)به روحانی تغییر دادید تا شاید روحانی تر شوید، چگونه اجازه می دهید وزیر شما آن نامه ی ناحق را بنویسد؟! آیا هیچ ترسی از فردای بد خود ندارید، که آنگونه “دلیر” می تازید؟!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>